welek synths/elec. pianos gebruikte bram vermeulen ten tijde van Neerlands Hoop?

Christov

Soul Brabo no 1
ok damn heb me colelctie door doorgespit en de man is geniaal :halleluja
ik wil gewoon weten welke synths/elect. painos/orgels hij gebruikte op volgende platen dus help me aub

platenlijst:
Neerlands hoop in bange dagen - in genaaid of gebonden
Neerlands hoop in bange dagen - Interieur
Neerlands hoop in Bange dagen - OFFSMBOET IPPQ DPEF
Neerlands hoop in bange dagen - Plankenkoorts

waarbij het vooral om de onderste 3 gaat

op een foto op een van de hoezen heb ik volgens mij een fender rhodes stage 73 ondekt(met die pootjes eronder) en op 1 hoes stond bij recentie dat hij ook een hammond orgeltje had

zou iemand me exacte detals kunnen geven en rond welke prijzen ik meot kijken(gaat vooral over orgeltje)

alvast bedankt

tevens eerste vintage post hehe

Re: welek synths/elec. pianos gebruikte bram vermeulen ten tijde van Neerlands Hoop?

Re: welek synths/elec. pianos gebruikte bram vermeulen ten tijde van Neerlands Hoop?

Origineel geplaatst door Christov

tevens eerste vintage post hehe

en toch verplaatst naar algemeen.
Het gaat over wie wat gebruikt en niet over de synths zelf.

Ja ik ken de platen en muziek ook. Zitten inderdaad een paar erg mooie nummers bij. Muziek is echt goed. Inderdaad mooi geluid van de electrische piano waar bram op speelt(hij speelt trouwens ook erg goed!!) Ik probeerd ook nog steed s uit te vinden wat voor piano het is. Lijkt inderdaad wat op een Rhodes, maar weet het ook niet zeker.

volgens mij zag ik op een wazige foto aan de vorm dat het een rhodes 73 stage piano is
in een artikel staat: vermeulen hefet een brommerig hammond orgeltje

maar ja die muziek is inderdaad erg vet ik houdt neit echt van cabaretmuziek maar dit is zo vet, die wanhoop en politieke shit echt goed....en het virtuose spel van bram natuurlijk..

als er iemand cds heeft en wil branden of verkopen(voorkeur voor laatste) pm me even ik ben zeker geinterseerd...
me platen skippen en ik heb nog nooit "oud en eenzaam" helemaal afgeluisterd!

Ik heb ook alleen lp's. Die het overigens wel goed doen. Er zijn volgens mij ook niet zoveel shows op cd verschenen. Ik kan je er ieder geval ook niet mee verder helpen.

Ik heb Bram Vermeulen ooit eens ontmoet toen ik moets werken in het theater. Daar zag ik dat hij een Rhodes gebruikt, dus geen Hammond. Hij zei ook dat hij die al een jaar of 20 of 30 (weet ik niet meer) had vanwege de unieke sound. Misschien dat hij ooit ook wel eens een Hammond gebruikt voor zijn nummers.

:doei:

Ik heb de laatste tijd weer erg veel mn Neerlands hoop platen opstaan

vooral bloed aan de paal, interieur en code doen het erg goed

ik vind dat deze muziek toch erg ondergewaardeerd is. als hiphopproducer is dit een van de weinige muziek die ik graag zou zelf willen maken buiten hiphop

tijd voor een neerlands hoop waardeeringsfront!

weet er iemand nog bands met dezelfde sfeer/sound als neerlands hoop eind jaren 70, en dan vooral het geluid van bloed aan de paal (niet die cleane studio opnames)?

bij voorbaat enorm bedankt!

Volgens mij zijn alle platen van Neerlands Hoop echt allemaal op CD verschenen.
Welke instrumenten hij toen gebruikte weet ik niet precies. Een Fender Rhodes in ieder geval. Ten tijde van Bram Vermeulen en de Toekomst speelde hij zelf op een CP70 of 80, zijn toetsenist Jakob Klaassen had live een Oberheim OBx (of OBXa of OB8) en op de platen ook een Hammond.
Overigens als je echt de songs uit zijn Neerlands Hoop periode goed vindt moet je beslist de 3CD Terugblik aanschaffen. Dan heb je zijn 4 eerste LP's na de split met Freek op 3 CD's. En wat mij betreft zijn dat zijn beste albums! De beste Nederlandstalige rock ooit.

Overigens als je echt de songs uit zijn Neerlands Hoop periode goed vindt moet je beslist de 3CD Terugblik aanschaffen. Dan heb je zijn 4 eerste LP's na de split met Freek op 3 CD's. En wat mij betreft zijn dat zijn beste albums! De beste Nederlandstalige rock ooit. [/B]

heb een van die platen hier op vinyl maar kan er niet voor warm lopen, het is me allemaal wat te clean, wat te pop als je begrijpt wat ik bedoel

die cdbox had ik gister gezien....dat lijkt me een mooi verjaardagscadeau :)

Back