M'n oortjes horen het niet meer... [TRACK]

Phontaq

+---O---+
Hallohallo!!!

Ik ben nu al weer erg veel uurtjes bezig aan deze track, maar mijn oortjes zijn niet meer zo objectief merk ik. Tijd voor jullie ongezoute mening tussendoor om mij weer op het rechte pad te krijgen! :-) Wat vinden jullie van deze track (tis een beetje jazzy electronica):

http://www.student.io.tudelft.nl/io1043048/phontaq - project b.mp3

Het mixen staat voor morgen gepland, als ik weer fris en fruitig ben, dus één en ander kan nog niet helemaal in balans zijn.

Groeten, Phontaq

Hm, klinkt zeker niet slecht, maar overweeg het volgende: gooi de ietwat zouteloze beat die er nu in zit weg, en try some drum en bass, gewoon het ritme op 2x de huidige snelheid, de rest van het nummer laat je op de huidige snelheid, en voila!!! Dit gaat werken ik voel het, bij de intro zat ik al de hele tijd te wachten op lekker ratelend d&b-geweld.

Hartelijk bedankt voor de eerste reacties!

6 trak: Na een dag niet geluisterd te hebben merk ik nu ook dat de strings nogal in de knoop zitten met de piano. Dit zal ik tijdens het afmixen wegwerken. Hetzelfde geldt voor de drums, die wat veel op de voorgrond staan nog.

Technomauriesje: In een snelheidsverhoging zie ik niks. Waarom moet muziek tegenwoordig altijd snel en dansbaar zijn? Van die drum&bass ritmes wordt ik altijd zo zenuwachtig :) Wat meer variatie in de drums kan zeker, daar ben ik het wel mee eens.

Gr, Phontaq

Wat ik suggereer is niet per defenitie een tempoverhoging. Je arrangement kan kwa tempo exact hetzelfde blijven, alleen die beat zou er als hij 2x zo snel gaat ZO lekker in passen. En zenuwachtig hoeft het niet te worden, zie dat dan als een uitdaging, het eerste drum en bees nummer waar je niet zenuwachtig van word, wie kan dat beter maken dan jij? Luister voor inspiratie even naar 'Aquasky - Kauna' als je daaaar zenuwachtig van word weet ik het ook niet meer, en overdenk dan nog een keertje of het echt niet een rielext jungle/d&b nummertje moet worden! Succes
:bekdicht: MauriZe

Ik ga er vanavond gewoon eens mee aan de slag. Wie weet heb je wel gelijk en maak ik voortaan alleen nog maar tracks op 2x96=192 BPM! En zo niet: niet geschoten is altijd mis. Bedankt voor de tips anyway! :biertje:

.Phontaq

Back