Het hoeft niet meer (Heavy Nederbluess)

Dilago

Ouwe rot
De muziek voor dit nummer had ik al gemaakt vorig jaar maar was ik kwijt. Dus helemaal nieuw is deze niet maar heb er een tekst op gemaakt.
Heb deze on te spot verzonnen min of meer, maar het idee heb ik al langer in mijn hoofd. Het is namelijk uit het leven gegrepen.

Je al dan niet terechte koppigheid zegt soms door een situatie, laat ook maar en daar gaat deze tekst over.

Zo post ik een tijdje niks en dan weer meerdere nummers. Ik wou dat ik het meer kon uitspreiden!

Ben benieuwd naar de meningen!

O ja, alle instrumenten zelf ingespeeld, geen computers.

Attachments

• harm - het hoeft niet meer - nederblues.mp3
    4,6 MB
De mix mag wel iets beter. Heb het idee dat er wat distortion zit op de stem (af en toe) en mogen de gitaar en stem wat meer ruimte krijgen. Voor mij klinkt het alsof ze elkaar een beetje in de weg zitten. Misschien een ducking in het betreffende frequentie gebied waar de stem dan de gitaar wat wegdrukt.

Zoals ik in de openingspost al schreef was het min of meer een freestyle vers. Heb zonet de studioversie opgenomen. Aangezien de muziek ook geproduceerd is, heeft deze versie bij mij de voorkeur. Wat jullie?

Attachments

• harm - het hoeft niet meer - nederblues studioversie.mp3
    4,5 MB
Heb net de laatste versie beluisterd. Muzikaal en tekstueel vind ik het wel aardig. Het sfeertje klopt wel. Het is niet echt mijn smaak, maar dat is dus vooral smaak. :)

De muziek (en misschien de zang ook wel) lijkt me wel te hard opgenomen. Het loopt behoorlijk in het rood en clipt nogal. Ik hoor ook een hoge fluittoon (hiss) die ergens uit de opnameketen lijkt te komen. Ik zou de zang ook altijd in het midden zetten. Nu klinkt het qua panning wat uit balans.

Back