Woonkamer studio inspiratie?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik woon weldra alleen... Daarom dacht ik de woonkamer vd volgende woonst te voorzien van alle gear. Jaspers stands, vinyl kasten.
Mooie zetel(s) - chesterfield, eames vind ik ook prachtig.
Googelde al wat 'dj living room' en 'living room synth' en de beroemde studio draad hier, maar er is hopelijk nog moois online om me te doen dromen (en ook een beetje de bittere pil te doen slikken van alleen leven, no doubt)

Anyone?

ik zou zelf nooit de woonkamer inrichten als studio. Je moet ook aan hele andere dingen kunnen denken en afleiding hebben ,dan alleen muziek?

Is dat zo? Ik leef eigenlijk nu al in mijn studio. Kijk nooit tv. Kom enkel in de woonkamer om
Te eten. En dat is al vaker dan vroeger: toen at ik aan de desktop.
In de woonkamer is mijn platenverzameling nooit geplaatst, geen speakers aan de muren waar ik kabels voorzag, de versterker en te hnk s pick up staan sinds altijd in de kast. Ik kom er amper en vrouw zet muziek in de keuken al uit als ze thuis is. En haar tv aan... Die tv. Krijgt ze mee, die ga ik niet missen.

ik zou zelf nooit de woonkamer inrichten als studio. Je moet ook aan hele andere dingen kunnen denken en afleiding hebben ,dan alleen muziek?

Daar heb je de slaapkamer of het toilet voor, toch??

Zijn er in België niet van die woonprogramma's met charismatische en oh zo handige klussers waar je je probleem kunt deponeren? Misschien kunnen zij iets moois voor je bedenken met een schuifwand systeem of zo, zodat je het in elk geval af en toe uit het zicht kunt laten.

Spul in de woonkamer verhoogt de jatgevoeligheid, zeker als je het van de straat zien kan.
Ik zou de woonkamer lekker woonkamer laten zijn, kan je ook nog eens (vrouwelijk) bezoek ontvangen zonder gelijk als zonderling te worden beschouwd. (Al zijn er meer factoren die daar een rol bij spelen)

Spullen in een woonkamer zijn alleen zoals Demian al aangaf handig als A) het niet jat/steel/pik/gap/ontvreemgevoelig is
B) Je vrouw/vriend/hond/kat/cavia/goudvis er geen problemen mee heeft.

idd niet echt bevordelijk voor een eventuele nieuwe relatie (wellicht ook niet voor de oude)

Is dat zo? Ik leef eigenlijk nu al in mijn studio. Kijk nooit tv. Kom enkel in de woonkamer om te eten. En dat is al vaker dan vroeger: toen at ik aan de desktop.
[...] Ik kom er amper en vrouw zet muziek in de keuken al uit als ze thuis is. En haar tv aan... Die tv. Krijgt ze mee, die ga ik niet missen.
Zo te lezen zat die scheiding er al lang aan te komen...

Mijn "studio" bevindt zich wegens plaatsgebrel in de woonkamer.

Momenteel bevat die wel alleen een cd-recorder, een a4, een 3 u modular en een koptelefoon :').

Het grootste nadeel dat ik ervaar is geluid. Ik kan me moeilijk concentreren als mijn vriendin tv kijkt. Zij was ook geen fan van drumpads :p. Onze salamander lijkt zich er niet aan te storen als ik muziek maak :p

Ook oppassen met partners die woonkamers graag inrichten.

Je woonkamer is de plek waar je de meeste tijd in doorbrengt. Lijkt me dan nogal logisch dat je je gear en vinyl in je woonkamer plaatst. 't Is niet dat het een bevlieging is die misschien volgend jaar over is hé.

Iemand die ik ken, heeft de living ingericht als studio. Hij vaart er al jaren wel bij maar mij lijkt het niet alles. Ik vind het zelf wel relaxed om even weg te gaan van de apparaten na een bepaalde tijd en even de TV aan te zetten of achter de computer te zitten. Om dan meteen je rukbunker in te moeten om TV te kijken vind ik ook weer zozo... Keuzes en smaken enzo, jeweettoch...

Dus je gaat scheiden en daarom wil je nu je woonkamer inrichten als studio?
Misschien moet je even een paar maandjes wachten voordat je dat definitief doet, misschien verander je nog van gedachten.
Het zal geen makkelijke tijd voor je zijn. Sterkte.

Ik heb vrij lang mijn 'studio' in de woonkamer gehad. De pluskant is duidelijk, je gebruikt de meest comfortabele ruimte in je huis (meestal) voor je meest actieve bezigheid. Wat ik er een enorm nadeel aan vond is dat een werkruimte, zoals een studio, de neiging heeft om zich over de hele beschikbare oppervlakte uit te breiden. Je weet even niet wat je met die patch-kabel of dat gitaarpedaaltje moet, en hoppa, ligt nu op de bank. En voor dat je het weet zit je dan in een situatie waar je eerst met een schep ruimte moet maken voordat je plek hebt om je bordje neer te zetten op de eettafel. Been there, done that.

Zowiezo is een synthesizer in de woonkamer een miljoen keer beter dan een TV. Dat verrot toch alleen maar de hersens en is toch ook een beetje gedateerd in 2016 A.D.

Zijn er in België niet van die woonprogramma's met charismatische en oh zo handige klussers waar je je probleem kunt deponeren? Misschien kunnen zij iets moois voor je bedenken met een schuifwand systeem of zo, zodat je het in elk geval af en toe uit het zicht kunt laten.

Met mijn snoet op tv ? Klinkt als een nachtmerrie. Voor het vtm of vt4 volkje te entertainen. Auw. Tenenkrullende kramp steekt op ;)

De volgende dame gaat de boodschap op r bord krijgen. Ik ga mezelf niet meer verbloemen.
En ivm jat gevoelig: enkel vervelend bij onbekend bezoek. Die kan je moeilijk ontvangen in een vd lege slaapkamers. Hoewel. Als ik er een buro zet :)
Nee, dat ongeliefd lid staat er niet per toeval. We zien de bui al jaaaren hangen. Ik vind t zo n zonde om een woonkamer niet te gebruiken: als ik een andere kamer inricht zit ik enkel in de woonkamer om te euh... Poetsen? Ik wil niet in de studio en woonkamer een computer, draaitafels enz. Kan makkelijk... Gear genoeg.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar toen ik vroeger ook in de woonkamer (kleine flat had ik) nog mn
spullen had staan, 'leek' ik productiever.. Nu ik een aparte kamer(s) in mn huis heb voor muziek, valt me
op dat ik stukken minder productief ben.. Maar, ik ben natuurlijk ook zelf ouder geworden en veranderd..

Maw, het is een lastige keuze niet alleen qua looks, maar ook je eigen workflow kan door die keuze
misschien veranderen..

Gewoon alles lekker in je woonkamer zetten, mijn tip, doe er een eminent 310 en een hammond B3 en L100 bij met lesliebox, daar kan je dan een waxinelichtje op zetten als je sfeer nodig hebt. Jatten zal ook niet snel gebeuren.

Een mooie kast ( laten) maken met van die naar voren uitschuivende planken op rails
Kan je al je synths in kwijt
Je monitors en computersysteem erbij op apart rackje/ tafel zoals je normerwijze in veel gezinnen ziet
Voila, snel van studio naar huiselijk en terug

Ik bedenk me net: als vrouw richt je naar believen in... Als man ben je al snel aan t twijfelen.
"Zou ik t wel doen, wat moeten mensen denken"
Hoeveel mensen gaan er ooit binnenkomen... Handvol.
Als t in een L vorm staat kan ne t verbergen achter zo n vouwscherm. Maar eigenlijk wil i, t helemaal niet verbergen binnen.
Was ooit bij een verkoper voor zijn monopoly. Man is hier lid. Woont met woonkamer met een synth hoek en vinyl kasten enz. Houten vloer. Grote ruimte. Ik wasmetteen jaloers :)
En een ander lid die me eens toonde hoe ie werkt hier heeft ook gezellig alles in de woonkamer. Zijn vriendin had er blijkbaar geen probleem mee. Dus t kan wel blijkbaar :)

Back