Woonkamer studio inspiratie?

Ik bedenk me net: als vrouw richt je naar believen in... Als man ben je al snel aan t twijfelen.
"Zou ik t wel doen, wat moeten mensen denken"
Hoeveel mensen gaan er ooit binnenkomen... Handvol.

Jaren geleden was ik met mijn vriendin in een of andere lunchroom waar we na afloop een spreuk mochten trekken uit een weet ik veel wat.

Zij had als tekst : Ik richt mijn leven in zoals ik het wil, en ik als tekst : Een halve appel is net zo lekker als een hele appel.

Je wil niet weten hoe vaak ik hier nog aan denken moet, ik heb daar uit principe overigens ook nooit meer gegeten. :D

Je had tekstjes moeten ruilen :)
Ik vergeet nooit dat burgemeester zei bij mijn huwelijk, tegen mijn aanstaande 'zorg dat je altijd wat onbereikbaar bent'
Ik vergeet dat nooit. Ik had de burgemeester moeten wurgen toen. Was een vrouw trouwens.
Ik antwoordde " niks van, zeker niet"

Dank trouwens aan alle steun via pm enz. Fijne mensen hier.

Even vooruitlopend op de ontwikkelingen..

Als je het huis voor je zelf hebt, plaats je een advertentie in een goede buurtsuper:

Welke leuke meid wil met mij mijn woonkamer inrichten met deze en deze spullen, en 2000,- budget om alles te complementeren.

Met een beetje geluk... ;-)

Vermoedelijk staan er dan wat gure types met een remork om t probleem op te lossen :)
Ik blijf liever low profile. En ik ken mezelf ook al een beetje ivm nieuwe relatie, voor je t weet zit je hele tijd bij haar en staat de studio te verstoffen. Nee, best is om de vrouwtjes een hele tijd te negeren... Eens kijken wat dat doet met de workflow.

Je mot je adres er ook niet bij zetten. :D

Okay, klinkt alsof je een plan hebt, hou koers. :-)

Je zet je geliefde toch ook niet op een plek in je woning, dat voelt heel onnatuurlijk, tegen m'n gevoel en onbekommerd.

Ik heb wel een flinke ruimte, op de woonkamer na de mooiste ruimte, zicht op bomen waterpartij en twee Velux-ramen van een vierkante meter op het zuiden. Serieus. De plek waar ik het liefst ben als m'n vrouw en kinderen er niet zijn, of als ze te lang in m'n omgeving zijn. Zorg voor een fijne atmosfeer, naar jouw smaak.

Qua inrichting zou ik kiezen voor lekker kringloop, Perzische tapijten, grote (Chesterfield) bank en twee dito fauteuils. Verder het huilende Zigeunerjongentje, de jager met baard, pijp en hoed in een eiken lijst en een goedkope seventies repro van Vermeer's Melkmeisjes. Qua verlichting zou ik het minimaal houden, schemerlampen bij de knoppen en gear, paar spots en géén LED. Om het af te maken een Teac Tascam M15 met een paar bandrecorders in Ivar-stellingen van de Ikea.
Voor het raam Bordeaux rode of okergele velours gordijnen die 20 tot 30 cm te lang zijn en op de grond drapperen.
In de hoek een hond die niet haart, slaat lekjer vrolijk aan als er (on)gewenst bezoek komt en je hebt de headphones op, wordt je goed gewaarschuwd.

We zien de foto's wel verschijnen! En wat MikeJarod zegt, sterkte in deze moeilijke tijd!

Mijn vrouw heeft de slaapkamer al opgeofferd aan de expanderende studio, dus de woonkamer laten we maar gewoon voor wat hij is. Bovendien staat die ook al vol met boeken en waar laat je die dan weer.

Op het moment staat mijn ouwe CS6x wel tijdelijk in de woonkamer en dat heeft ook wel iets gezelligs.
Ik merk dat zowel bij mijn eega als bij mijzelf dat een instrument in het zicht sneller uitnodigt tot even gaan spelen en even gaan spelen betekent niet zelden een loop naar de studio om een en ander uit te werken.

Voor de productiviteit kan het dus zeker geen kwaad is mijn ervaring.

ik zou zelf nooit de woonkamer inrichten als studio. Je moet ook aan hele andere dingen kunnen denken en afleiding hebben ,dan alleen muziek?

Kom jij alleen maar in je woonkamer dan ?

Ik heb juist mijn setup in de woonkamer zodat ik een idee direct kan uitwerken.
Bovendien is het te gek voor de kinderen om lekker allemaal muziekinstrumenten bij de hand te hebben.

Ik zou de woonkamer lekker woonkamer laten zijn, kan je ook nog eens (vrouwelijk) bezoek ontvangen zonder gelijk als zonderling te worden beschouwd. (Al zijn er meer factoren die daar een rol bij spelen)

Ik moest onwillekeurig toch wel lachen om de zin die tussen haakjes staat.....:D

Leuke thread, al is de aanleiding dat natuurlijk niet. Sterkte klinkske de komende tijd, ook met de beslissingen die je neemt. Zoals gezegd zal het niet makkelijk zijn maar er zijn je al heel veel voor gegaan natuurlijk....vroeg of laat veer je altijd weer op :okdan:

Meer on topic: ik heb wel een aantal synths in de woonkamer staan + momenteel de 808, maar dat is meer om af te wisselen met spullen die in de studio staan (niet alles past daar in). Toch staat het niet verkeerd vind ik, een woonkamer moet toch ook een beetje uitstralen wat jij leuk of belangrijk vindt, denk ik dan. Ik heb aan een wand ook wat rails aangebracht waar ik twee rijen met 12 inches op heb staan, die ik zo nu en dan afwissel. Niet te opvallend, maar het geeft toch wat sfeer :)

Ik zou mijn bed in de woonkamer zetten en een kleine beeldbuis-TV van 37 cm. Iemand die naar binnen kijkt zal dan concluderen dat er niks te stelen valt.

Vervolgens de studio in de master bedroom. Heeft eerder kans om geen rare bochten te hebben of bizarre hoeken en is dus veel makkelijker akoestisch te optimaliseren. Het stikt daarentegen van de living/keukencombinaties die L-vormig zijn...

De volgende dame gaat de boodschap op r bord krijgen. Ik ga mezelf niet meer verbloemen.
En ivm jat gevoelig: enkel vervelend bij onbekend bezoek. Die kan je moeilijk ontvangen in een vd lege slaapkamers. Hoewel. Als ik er een buro zet :)
Nee, dat ongeliefd lid staat er niet per toeval. We zien de bui al jaaaren hangen. Ik vind t zo n zonde om een woonkamer niet te gebruiken: als ik een andere kamer inricht zit ik enkel in de woonkamer om te euh... Poetsen? Ik wil niet in de studio en woonkamer een computer, draaitafels enz. Kan makkelijk... Gear genoeg.

Anders maak je van de slaapkamer(lees studio) je woonkamer en van je woonkamer de studio! paar tralies voor de ramen zoals in midden en zuid Amerika. dat moeten we toch allemaal over 10 jaar. slik
Kom jij alleen maar in je woonkamer dan ?
Nee ik heb een "aparte" studio

Back