• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

sy85

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

koediman

--<{(OoO)}>--
750 euro

okee lui...

verklaar me maar voor gek omdat ik er dit bedrag voor wil hebben, maar ik kom 'm op't moment gewoon veel minder tegen 2ehands als een tijdje terug.... zie dit maar meer als experiment... als ik'm voor deze prijs kwijtraak kan ik de jupiter6 houden ;)

is dus echt een hele vette/volle sound die er uit dit ding komt... heb er 10 extra floppy's met dikke sounds bij...

ja klopt... maar ik kan dus de jup6 kopen als ik deze kwijtraak ;)

ben zo verliefd op de jupiter dat ik alle midi functionaliteit wel wil inleveren om dat ding hier te kunnen houden!

ik begrijp trouwens niet waarom de sy over het algemeen zo weinig opbrengt... okee... tweakability = 0 , maar de sounds zijn megavet en als midi-masterkeyboard istie moeilijk te kloppen... waarom willen mensen 3 keer zoveel betalen voor een fantom/triton/motif etc. als je deze kunt kopen?

Origineel geplaatst door koediman

ik begrijp trouwens niet waarom de sy over het algemeen zo weinig opbrengt... okee... tweakability = 0 , maar de sounds zijn megavet en als midi-masterkeyboard istie moeilijk te kloppen... waarom willen mensen 3 keer zoveel betalen voor een fantom/triton/motif etc. als je deze kunt kopen?

Ik denk omdat je andere SY's voor veel minder kunt kopen (SY77 gaat voor zo'n 400 tot 450 euro,
SY99 voor ietsje meer maar nog steeds minder dan 750...)
Krijg je er AFM gratis bij :)

volgens mij heb je me verkeerd begrepen... ik begrijp dus niet waarom de sy's in het algemeen zo weinig opbrengen... ik vind persoonlijk dat de sy85 makkelijk 750 euro waard is (daarom gaatie ook niet voor minder weg) vandaar m'n vergelijk met dure workstations van nu.

dat de sy normaal gesproken minder oplevert is een feit... maar misschien is het tij aan het keren, want ik zie ze dus nergens meer te koop staan in nl.

Het tij is zeker aan het keren, dwz alles wordt eindelijk goedkoper....................

Origineel geplaatst door dekzster
Het tij is zeker aan het keren, dwz alles wordt eindelijk goedkoper....................

Ben het helemaal met dekzster eens. Weinig aanbod betekent vaak dat niemand er een leuk bedrag voor wil geven. Als je die dingen zelf te koop gaat vragen is er meestal aanbod genoeg. En dan zijn er natuurlijk mensen die veel vragen omdat ze het zelf zo'n mooi ding vinden of er vroeger veel voor betaald hebben. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar ook weinig realistisch lijkt me. Een week geleden bood iemand hier bijvoorbeeld een Yamaha hard-disk recorder voor 200 Euro onder de nieuwprijs van een gemiddelde winkel aan. Die schreeuwt daar bijna bij dat je dus 200 Euro WINST ! maakt door een gebruikt ding van hem te kopen. Maar ja, bijna overal zijn gekken voor. Zelfs voor dingen die nog overal in de winkel staan.

okee ... ik wil echter duidelijk maken dat dit geen rip-off prijs is... het ding is het gewoon minstens waard... volgens mij zou het best kunnen dat de sy's op een bepaald moment weer in waarde gaan stijgen, ik hoop dus dat dit dat moment is :)

Origineel geplaatst door koediman
okee ... ik wil echter duidelijk maken dat dit geen rip-off prijs is... het ding is het gewoon minstens waard... volgens mij zou het best kunnen dat de sy's op een bepaald moment weer in waarde gaan stijgen, ik hoop dus dat dit dat moment is :)

Duidelijk is dat -ie voor jou zoveel geld waard is. Dat is dan mooi. Marktwaarde, en daar wil je het over hebben eigenlijk, is iets heel anders. Die wordt bepaald door wat ANDERE mensen er voor willen geven. Als andere mensen er niet veel voor willen geven is de marktwaarde dus laag.
Zo zijn Kurzweils bijvoorbeeld ook fantastische bakken en met een geweldige support. Jarenlang. Maar gebruikt raak je ze niet kwijt, en in Duitsland zijn ze gebruikt soms ook nog bijna de helft goedkoper dan hier. En ook daar verkopen ze ook nog slecht. Marktwaarde is dus laag.

koediemannetje

koediemannetje

Voor 750 euro kun je op dit moment veel mooiere synths/workstations kopen, daarom is hij geen 750 euro waard.

Re: koediemannetje

Re: koediemannetje

Voor 750 euro kun je op dit moment veel mooiere synths/workstations kopen, daarom is hij geen 750 euro waard.

hee... gaan we bijdehand doen dekseltje!!! ;)

ik kan jullie trouwens niet helemaal ongelijk geven hoor... maar als je de thread goed leest weet je ook waarom ik deze poging waag...

ff ter illustratie, de biedingen van de afgelopen week op ebay, erg laag en weinig geboden:

sorry maar het is niet anders.

Attachments

• dia1.jpg
    dia1.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 73
Aangezien workstations nogal bouwen op de technologie die erin zit is het niet raar dat in de tijd van snelle technologische vooruitgang deze bakken snel in waarde dalen.

Ik zelf heb een SY77 voor 425 E gekocht, mooie prijs. Ik had er echter niet meer voor over willen hebben aangezien er gewoon tegenwoorig veel goedkopere en nieuwe alternatieven zijn. Dat zie je dus ook terug in de verkoop van andere 2e hands workstations/merken.

Koediman, je hebt mijn handelsgeest weer geinspireerd :D , ik verkoop mijn Elka EK22 en Akai AX80 respectievelijk voor 1200 en 1000 euro, ten eerste omdat ze het in mijn opinie waard zijn (mega vette exotische analoge bakken/Ook goed voor TRANCE, kunnen zich echt wel meten met een Elka Synthex of Memorymoog hoor echt) en ten tweede kan ik dan een Arp 2600 kopen.

't is ook een experiment maar het maakt me niet zoveel uit als een of andere onwetende arme drommel ze koopt voor die prijs. :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back