Roland MC-300 herhaalt geen stukjes muziek!

Minomatic

Ingeburgerd
Beste kenners,

Sinds kort heb ik een Roland MC-300 sequencer. Hij doet het goed, op de belangrijkste functie na; hij herhaalt geen maten.
Ik kan wel muziek inspelen maar zonder loop-functie komt er geen einde aan het inspelen en geen begin aan het jammen met de synth knoppen; waar ik hem voor heb.

Ik gebruik als software MRC-300 version 1.0.

In de handleiding staat dat ik onder de 'Func' knop bij optie 10 'location points' kan instellen waarmee ik de MC-300 kan vertellen welke maten ik herhaald wil hebben.
Maar; ik heb helemaal geen functie 10. Onder de 'Func' knop gaat het maar tot optie 9.

Overige info:
-ik kan mijn nummers wel opslaan (heb via via een diskette geregeld)
-de 'Block Repeat' functie komt wel in mijn scherm, ik kan maten aangeven maar zonder resultaat
-ik heb niemand in mijn omgeving die Diskettes kan schrijven dus ik hoop niet dat de enige oplossing wordt 'neem een nieuwere OS'.
-de handleiding noemt ook een 'Loc' knop maar die zit er helemaal niet op.

Wie heeft er wel succesvol maten herhaald met een MC-300 (Of MC-50, of MC-500, schijnen hetzelfde te werken) en kan me helpen?

UPDATE: de DIGITALE versie die ik van de manual heb hoort kennelijk wel bij MRC-300 Version 1, ook maar 9 functies onder de 'Func' knop, en bij 'Block Repeat' moet ik kennelijk op Shift-Play drukken om het aangegeven stuk te loopen. Nou dat is al wat.

Mocht je iets op een floppy willen laten zetten, dan wil ik dat wel voor je doen. Moet je even aangeven waar het op het net staat of me het toezenden. Stuur ik je het toe voor de kosten van het verzenden. En als je in de buurt woont staat de koffie natuurlijk klaar in Twente...

Ken verder deze sequencer niet, sorry.

Ik heb een mc50 en ik meen me te herinneren dat block repeat niet naadloos werkt.. dus ff 1 sec vertraging als hij overnieuw start. Het is ook meer een lineaire sequencer.. niet om patterns te loopen..

Maar cool dat het kan. Je kan block repeat instellen tussen 2 locator points, of je kan measures ingeven. Locator points is het makkelijkst natuurlijk, die kan je snel verzetten..

Ik vind de mc50 wel een duidelijk ding qua workflow hij werkt rechtoe rechtaan simpel door de duidelijke menu structuur..

Enzo bedankt voor het diskette aanbod, zal het onthouden.

Andere mannen; fijn dat er hier wat werkervaring wordt gedeeld over de MC-300. Vind hem ook wel prettig werken verder, ben ook blij met de ervaring met het werken met zo'n machine.

(even wat achtergrond info; al aantal malen op het punt gestaan van mono-synths verkopen, toch steeds niet gedaan, nu besloten op zoek te gaan naar de manier waarop ik er het meeste plezier van kan hebben... zonder computers!)

Bij mijn volgende bezoek aan de oefenruimte ga ik Shift-Play proberen. Als hij inderdaad niet op de beat doorlopend loopt maar met een (denk)pauze na elk blokje muziek, dan zal hij plaats moeten maken. Ik wil nummers kunnen maken, maar ook een avondje simpel kunnen beuken met eindeloos een patroon herhalen en dan aan de knoppen draaien!

Misschien dan als optie bijv. measure 1 tot 5 kopiëren en dan eindeloos plakken en dan afspelen?

Oh ja voor de duidelijkheid; met mijn MC-300 die MRC-300 v1 draait kan ik dus GEEN location points neerzetten. Heb die optie gewoon niet in de menu's zitten!

Laatst gewijzigd:
Ik had vroeger een MC-500 en ik denk dat het daar wel naadloos ging.. maar het is ondertussen al veel te lang geleden

In elk geval als je wil loopen koop je beter een MMT8 voor erbij.. en neem je dan de jams daarmee op in de MC300..

Ik heb een mc50 en ik meen me te herinneren dat block repeat niet naadloos werkt.. dus ff 1 sec vertraging als hij overnieuw start. Het is ook meer een lineaire sequencer.. niet om patterns te loopen..

hmm hier geen last van hoor. Heb trouwens mkII misschien daarom..

Goeie vondst!
Ik hoop voor de volgende sessie in de oefenruimte mijn A-Station toe te kunnen voegen aan de setup. Dan nog maar eens kijken hoe ver ik kom.

Back