Deze vintage Moog Realistic MG-1 is een jaar of 5 geleden geserviced door Saint Erik. O.a is toen het beruchte foam van binnen verwijderd (kun je meer over lezen elders). Geen krakende schuifjes e.d. Altijd in een rookvrije studio gestaan onder een stofhoes. Heeft eigenlijk nooit echt problemen gehad. Het was m'n eerste analoge synth, die ik al bezit sinds de jaren '80. Dus beslis snel, voor ik me bedenk. Richtprijs voor deze goed werkende, nog niet heel lang geleden geservicede machine: 490 euro.
Cosmetisch goed op wat kleine krasjes na, maaaar… er zijn wel een aantal plastic slidercaps die ontbreken (maakt voor de werking niets uit). Die kapjes zijn sowieso nogal iel, dus ik kan me zo voorstellen dat ze op geen enkele MG-1 meer compleet zijn. Er zitten ook twee originele acid-smiley stickers op uit begin jaren '90. Maar die zijn net zo vintage, dus die je wil je er uiteraard bij hebben
Zo niet, dan verwijder ik ze zonder schade voor je.
2 oscillatoren (saw, en pulse), sync, modulatie: triangle, pulse en random (s&h), het bekende moddervette moog-filter, keyboard-tracking: out 1/2 full, noise, glide, contour (envelope), noise, bell-tone, mixer, polyphony (jawel er zit uiterst rechts een polyfonisch orgeltje bij in gebouwd als extraatje!)
Testen en ophalen in Utrecht.
Mocht je een Yamaha Reface YC of CP willen ruilen (met bijbetaling van jouw kant), dan hou ik me ook aanbevolen, want degelijke rhodes en orgel-geluiden onbreken nog in mijn bescheiden studiootje.
Cosmetisch goed op wat kleine krasjes na, maaaar… er zijn wel een aantal plastic slidercaps die ontbreken (maakt voor de werking niets uit). Die kapjes zijn sowieso nogal iel, dus ik kan me zo voorstellen dat ze op geen enkele MG-1 meer compleet zijn. Er zitten ook twee originele acid-smiley stickers op uit begin jaren '90. Maar die zijn net zo vintage, dus die je wil je er uiteraard bij hebben
Zo niet, dan verwijder ik ze zonder schade voor je.2 oscillatoren (saw, en pulse), sync, modulatie: triangle, pulse en random (s&h), het bekende moddervette moog-filter, keyboard-tracking: out 1/2 full, noise, glide, contour (envelope), noise, bell-tone, mixer, polyphony (jawel er zit uiterst rechts een polyfonisch orgeltje bij in gebouwd als extraatje!)
Testen en ophalen in Utrecht.
Mocht je een Yamaha Reface YC of CP willen ruilen (met bijbetaling van jouw kant), dan hou ik me ook aanbevolen, want degelijke rhodes en orgel-geluiden onbreken nog in mijn bescheiden studiootje.