OSX en SMIDI samplers

Nightly Build

Go for what you know
ik ben de grote overstap aan het maken naar OSX
het lukt me alleen nog niet mijn sampler aan te spreken via SCSI
onder OS9 werkt dat prima met Peak, Spark en Recycle.
Het zou aan mijn SCSIkaart kunnen liggen maar voordat ik die vervang...

iemand positieve ervaringen hiermee?

Bamse, Spark 2.8 XL werkt prima onder OS X 10.2.6.

Bounce, er zijn inderdaad weinig positieve ervaringen maar wel veel problemen met SCSI onder OS X.
Ik vermoed dat Apple dit bewust doet omdat ze veel meer zien in FireWire dan SCSI.

Een mogelijke oplossing is een dual bootable Mac te gebruiken, waarop je een OS X partitie én een OS 9 partitie aanmaakt.
Wanneer je SCSI nodig hebt voor SMDI dumps van en naar je sampler, kan je dan makkelijk omswitchen van OS X naar OS 9. Wel opgelet : niet in Classic mode onder OS X!!

Echt handig is het misschien niet, maar toch een workaround.

Ja! Toen ik het woordje SMIDI zag herinnerde ik me ineens wat SMDI een gratis progje voor os x, om sampletjes heen en weer te sturen. De kans is er dat het niet lukt, maar je kunt het in ieder geval proberen. Met mij akai bijvoorbeeld niet, maar misschien met jouw EMU wel.

dat progammaatje ziet mijn sampler wel maar ik kan er geen samples heen-en-weer mee halen.

ik ga denk ik toch een adaptec scsikaart erbij halen
welke kan ik het beste nemen... 2906 of 2930

iemand ervaring met één van deze kaarten?

Origineel geplaatst door David
Een mogelijke oplossing is een dual bootable Mac te gebruiken, waarop je een OS X partitie én een OS 9 partitie aanmaakt.
Wanneer je SCSI nodig hebt voor SMDI dumps van en naar je sampler, kan je dan makkelijk omswitchen van OS X naar OS 9. Wel opgelet : niet in Classic mode onder OS X!!

Echt handig is het misschien niet, maar toch een workaround.

eh nee... dat gaat niet werken. Het iedee is dat ik een cinema flatscreen wil en die werkt alleen met OSX... voorlopig maar geen flatscreen en gewoon lekker ouderwets OS9.

wel fijn dat Digidesign eindelijk een driver voor OSX heeft :) :) :) hoef ik voorlopig ook geen nieuwe audiokaart.

Back