MS-20 & SQ-10... extra LFO's?

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Ha,

Nou nou nou nou nou nou nou (<-geen copy/paste!)
Wat komt die MS-20 goed tot zijn recht met een SQ-10 ernaast.... so de knetter. Ongeloofeloos.

MAAR nou ben ik dus een beetje short aan LFO's. Kheb er heel welgeteld precies ongeveer eentje...
Maar ik zou wel natuurlijk externe LFO's kunnen gebruiken!!
Nu is de vraag... welke.... ?!? Zijn die er?
Ja ik kan nog een MS-10 erbij kopen, duh.... maar dat vind ik een tikkie duur voor een LFO!

Re: MS-20 & SQ-10... extra LFO's?

Origineel geplaatst door dob
Ha,

Wat komt die MS-20 goed tot zijn recht met een SQ-10 ernaast.... so de knetter. Ongeloofeloos.

MAAR nou ben ik dus een beetje short aan LFO's. Kheb er heel welgeteld precies ongeveer eentje...
Ja ik kan nog een MS-10 erbij kopen, duh.... maar dat vind ik een tikkie duur voor een LFO!
Daar hebben ze toch pedaaltjes voor. ;)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15684

Eigenlijk zou je een paar MS04 pedalen moeten zien te scoren inderdaad....:)

LFO, Sample/Hold en Glissando in 1 pedaalvormig kastje dat je als een gaspedaal kan bedienen...erg cool.

.......of deze :W

De meningen zijn er sterk over verdeeld, maar ik vind het echt een aanrader en een superaanvulling op de MS-20 (en uiteraard niet alleen voor de LFO).

Attachments

• ms50[2].jpg
    ms50[2].jpg
    34,8 KB · Bekeken: 123
Ik ben het wel met je eens Hooihuis, maar een MS50 kost ook wel wat he...
Gemiddeld rond de 1200-1500 euro is niet niks voor een LFO-tje :D

Maar ik geef toe...als je hem naast de rest zet heb je er een mooie bak aan.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik ben het wel met je eens Hooihuis, maar een MS50 kost ook wel wat he...
Gemiddeld rond de 1200-1500 euro is niet niks voor een LFO-tje :D

Maar ik geef toe...als je hem naast de rest zet heb je er een mooie bak aan.

Jij had het over "een paar MS-04 pedaaltjes". Die kosten ook ± 250 Euri per stuk hoor...

Joepie, ik zit bijna op 400 posts... Taartje...?

Re: MS-20 & SQ-10... extra LFO's?

Origineel geplaatst door dob
Ha,

http://www.doepfer.de/a1433.htm

Hier heb ik er twee van
Simpele (of gelijk grote) behuizing erbij & klaar is kees

Attachments

• a143.1.jpg
    a143.1.jpg
    72,9 KB · Bekeken: 118
Origineel geplaatst door P-Five
Jij had het over "een paar MS-04 pedaaltjes". Die kosten ook ± 250 Euri per stuk hoor...

Ja ja...dat is dan ook weer waar inderdaad.

Origineel geplaatst door P-Five
Joepie, ik zit bijna op 400 posts... Taartje...?

Nou je het zegt, ik zit ook al op de 600....als we in een bar stonden gaf ik een rondje :mega: weg!

Ja Matthijs, je hebt natuurlijk wel gelijk. Maar gezien het enthousiasme van de topicstarter over de MS-20 en de SQ-10 (terecht overigens) is een MS-50 altijd aan te bevelen. Ze zijn inderdaad niet goedkoop (hoewel, ik ken iemand die er een voor rond de E 700,- had gekocht :) ) maar je hebt wel een superset! En het MS-50 filter vind ik toch weer heel anders klinken dan die van de MS-20.

Gemiddeld rond de 1200-1500 euro

Waaaat!?

Dat is echt belachelijk voor een MS50.

Een MS10 is inderdaad een goeie optie, in combi met de ms20 voegt het qua geluid ook veel toe omdat de MS10 een stuk warmer en meer body heeft in zijn sound.

Je kunt dan b.v. met de SQ10 supergave analoge ritmes maken, de MS20 voor de Bassdrum en snare, en de MS10 voor hihats...of gewoon hele tracks...de MS20 voor de leads en de MS10 voor de Bass.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ze zijn inderdaad niet goedkoop (hoewel, ik ken iemand die er een voor rond de E 700,- had gekocht :) )

Tja...ik ken ook iemand die een Ms50 heeft gekocht oor 700,- :D

citaat:
Gemiddeld rond de 1200-1500 euro

Waaaat!?,
Dat is echt belachelijk voor een MS50.

Tja Smackos....Ik heb me destijds helemaal suf gezocht naar een MS50 en ben er maar 1 tegen gekomen voor 700,-....en toch zeker 10 voor 1200-1500. Of het nu belachelijk is of niet...ze vragen het ervoor.

Tja...ik ken ook iemand die een Ms50 heeft gekocht oor 700,- :D

Yep, dat bedoelde ik :D Je was me toen net voor! Maar ja, dat is het spel. Ik heb er later wel een gekocht op Ebay maar die was een stukje duurder =( Maar ik heb er geen spijt van in ieder geval!

Origineel geplaatst door Hooihuis
Yep, dat bedoelde ik :D Je was me toen net voor! Maar ja, dat is het spel. Ik heb er later wel een gekocht op Ebay maar die was een stukje duurder =( Maar ik heb er geen spijt van in ieder geval!

Ik vind niet dat ik het je verplicht ben, maaruit solidariteit toch mijn excuses daarvoor. Het is inderdaad een spel. Misschien troost het je te weten dat het ding een warm thuis heeft gekregen.

Ik vind niet dat ik het je verplicht ben, maaruit solidariteit toch mijn excuses daarvoor.

Haha, dat is inderdaad niet nodig nee....ben jij het niet, dan is het wel iemand anders die sneller is. En eerlijk is eerlijk, ik mag zelf ook niet mopperen; heb al aardig wat mazzeltjes gehad. In de meeste gevallen puur toeval omdat je iets gewoon het eerste ziet :mega:

Maarre, om weer een beetje on topic te komen (beetje dan): Dob, heb je ook al geprobeerd om je "clock speed linear in" van je SQ-10 aan te sturen met (bijvoorbeeld) channel C? Misschien vertel ik niets nieuws, maar er zijn er genoeg die alleen maar werken met een regelmatige clockspeed, terwijl je er zoveel meer mee kunt..... echt instant freaken zo'n analoge sequencer. En dat zonder beeldscherm!

Back