Ervaring met woodbrass.com?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Vriend bestelde een synth bij woodbrass. Betaald met mastercard.
Betaald extra voor next day delivery. Laat ie me weten dat woodbrass mailt dat ze zijn id en betaalkaart willen: de bank van hen wil dat om
Te zien of t geen fraude is. Hij moet bepaalde cyfers afdekken vd kaart en die fotos doormailen.
Stinkt dit? Geld is al vd rekening.
Op reviews googlen toont boel tevreden franse posts online, en boel UK mensen die erg ontevreden zijn.
Iemand goeie ervaring met die franse winkel?

Als geld al is afgeschreven is foto's maken overbodig, bij vermoeden van fraude of heimelijke praktijken is er geen bankacceptatie, dus geen transactie...

Lijkt me zo, maar mss is er een kans dat t geld wordt teruggevorderd, waar woodbrass zich tegen wil wapenen? Ik ken niks vh fraude gedoe.

Rare manier van zaken doen.
Weet dat bedrijven niet zitten te wachten op een Charge back (en daar ook bestraft voor worden)
Gegevens opsturen is vragen om problemen in mijn geval en in het ergste geval (als het fout gaat) dan ben je echt alles kwijt aangezien geen enkele verzekering/bank dit gaat dekken (je heb immers zelf je data aan derden gegeven)

Woodbrass spreekt blijkbaar enkel Frans? En mijn vriend niet. Dus probeert zijn vriendin te communiceren.
Ik begrijp het niet, maar had al eerder dat men in USA en Duitsland me niet wou verkopen omdat ik er nog nooit eerder kocht en ze dan "iets" nodig hadden.
Toen bestelde ik via een vriend die er al klant was.
Waarom dat gezeur allemaal nodig is, tenzij ze je willen plukken is me een raadsel, zeker in deze tijd.
Vriend ging zeker langs de bank voor info vragen voor ie gegevens deelt.

Dit is Woodbrass hun vraag:

Bonjour M.

Notre banque nous demande d'effectuer des contrôles pour plus de sécurité dans le cadre de la lutte contre la fraude.

Pourriez-vous nous faire parvenir une copie du recto de la carte bancaire que vous avez utilisée et d'une pièce d'identité du porteur de la carte à l'adresse suivante :
service@woodbrass.com ? (merci de masquer les numéros de la carte, à l'exception des six premiers et des quatre derniers).

Dans le cas où le porteur de la carte ne correspond pas au compte client, merci de nous fournir aussi la copie de la carte d'identité de ce dernier.

Pour plus d'informations, vous pouvez contacter notre service au 02.51.80.57.01.

Veuillez-nous excuser pour ces formalités, merci de votre compréhension.

Cordialement.
Le service ADV / Woodbrass.com.
Administration des ventes

Geloof dat het zelfs bij wet verboden is om een copy van je paspoort/ID aan derden (anders dan die bevoegd zijn) te geven. (identiteitsfraude)
En zoals ik al aangaf is dat wanneer er een bankrekening leeggeroofd is en gegevens zijn vrijwillig gegeven dan is dit niet verzekerd en heb je dus pech.
Ook nooit je CC nummer geven incl je CVC code *ben je ook al gauw het bokje

Better safe than sound/sorry

ze vragen voorkant vd betaalkaart, (dus geen CVC) nummers afgedekt deels (dus mogelijk is dat 'ok' en dan de voorkant vh paspoort. Als je betaalt zie je soms ook dat je kaart nummer deels leesbaar is op 't afschrift en deels weggestert. Ik heb er geen kennis van wat en waarom, maar zou kunnen dat 't niet zo ongebruikelijk is, die vraag. Hoe dan ook: de vriend zijn bank brengt hopelijk redding qua info

Ivm fraude:
Wat sluiten ze daarmee uit… Als ik mijn portefeuille kwijt ben (diefstal) hebben dieven al die dingen.
Op festivals vragen ze ook je paspoort of een copy in geval je je ticket doorverkoopt. pukkelpop doet dat (deed dat) - zonder kom je er niet in.

Als er sprake is van diefstal dan heb je ook aangifte gedaan en als het goed is alles geblokkeerd.

Tussen vragen en wettelijk iets mogen (ook al staat het in de algemene bepalingen) is natuurlijk een groot verschil.
Ik denk dat het gros van contracten "fouten" hebben en mits ze daar niet op aangesproken worden gaan ze gewoon hun gang.

Maar heb even op de overheids pagina gekeken en het kan dus mits......

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...jn-identiteitsbewijs-te-geven-aan-een-bedrijf

Klinkt alsof iemand de mailbox heeft gehackt en een soort scam wilt uitvoeren. Wie weet heb je wel te maken gehad met phishing en heb je niet betaald aan Woodbrass. Is niet onmogelijk de dag vandaag.

Kijk altijd als je op een httpS website zit..

Correspondeert het email adres met dat van support op Woodbrass?

Een ander verhaal kan dat zij gefraudeerd hebben met inkomsten in Frankrijk en zij daardoor nu deze maatregelen moeten nemen..

Erg ver gezocht.. Maar welk bedrijf vraagt nu zoiets.. Ik heb dit enkel nog maar moeten doen voor het verifiëren van mijn Bitstamp account (Bitcoins).

Ik hoop dat het voor de betreffende persoon over een misverstand gaat.

Mijn vriend heeft de bank gevraagd hoe en wat en die zeiden dat 't in sommige gevallen gebeurd. Ze kan echter geen garantie geven op "veilig"
Maar vermits mijn vriend een "gold" kaart heeft ie ie 100% verzekerd. Dus hij heeft 't doorgestuurd.
Nu zocht ik net op dat tel nr, en naar dat specifiek mailadres. Dat is 2 * fout.
Ik vrees dus 't ergste…
Ik kan die servicedienst niet bereiken om 't te dubbelchecken want gesloten sinds 18u30
Mijn vriend zei dat die aan de telefoon Frans spraken: soundbrass heeft engelse medewerkers. Dat is dus 3 * "fout". O jee...

Back