Wie heeft ervaring met de firma soundplek.com ?

levka

Verkeerd in goede staat
Wat doelloos surfend kom ik op de site vd Firma soundplek.com
Geluidstechniek en muziekinstrumenten.
Gebruikt, nieuw en b Stock. 33152 artikelen in assortiment.

Geen enkele review over te vinden.

Vestigingsadres is een postbus in Eindhoven. Contact info suggereert een Duitse GmbH zonder kvk nummer, wel met een NL BTW nummer, dat niet klopt, en een 06 nummer tbv klantenservice.

Lijkt me geen serieuze handel, maar laat me graag wijzer maken.

Update
Inmiddels zie ik gekloonde advertenties van reverb staan op deze site, dus is wel duidelijk foute boel.

Sorry voor de ruis, maar vergeleken met de scams die ik verleden jaar zag, is deze toch net iets verfijnder.

Laatst gewijzigd:
Dit huisnummer lijkt niet te bestaan op de Oranjestraat in Eindhoven, en ook de postcode klopt er niet bij.
1788859313691.png

Veel rode vlaggen inderdaad: geen geldig adres, geen KVK-inschrijving op dat adres, geen onafhankelijke reviews, verdacht goedkoop, gekloonde advertenties, etc.

Binnenkort zal ie wel bij op de Check de (ver)koper pagina van de politie verschijnen, zodra er wat slachtoffers zijn gemaakt.

Door de AI-revolutie zijn dit soort frauduleuze websites helaas een stuk sneller uit de grond te stampen voor criminelen, en ze promoten zichzelf vaak met ads zodat ze ondanks hun lage website-ranking direct bovenaan zoekmachines verschijnen en lekker inspelen op onze GAS.

Bedankt voor de waarschuwing! :okdan:

De url is ook pas 26 augustus 2026 geregistreerd

Back