SUB 37 - DOMINION 1

Ja zeker, fouten worden gemaakt en als ik geld over had had ik zeker een Dominion gekocht (volgens mij is het een super apparaat!) maar een synth doe ter reparatie komt niet testen is wel echt erg slordig.
Als het mij zou overkomen zou ik me schamen..

Het was niet mijn bedoeling om MFB helemaal af te kraken.

Ja zeker, fouten worden gemaakt en als ik geld over had had ik zeker een Dominion gekocht (volgens mij is het een super apparaat!) maar een synth doe ter reparatie komt niet testen is wel echt erg slordig.
Als het mij zou overkomen zou ik me schamen..

Het was niet mijn bedoeling om MFB helemaal af te kraken.

Zo vat ik het iig ook niet op hoor.

Ik zal trouwens nog een klein schepje bovenop het reparatieverhaal doen, in het contact dat ik met MFB heb gehad over de 2e reparatie werd me verteld dat Manfred Fricke ( de MF uit MFB ) hem zelf had getest. Dat schepte wel vertrouwen zeg maar....
Des te groter mijn teleurstelling toen ik hem weer terug kreeg.
Ik denk dat ze bij MFB wellicht net iets te veel hooi op hun vork hebben genomen, en wellicht het succes van de Dominion hebben onderschat. Tanzbar light en tanzmaus tegelijkertijd ontwikkelen etc.
Maar ja dat zal altijd een raadsel blijven. Hun klantenservice bestaat volgens mij alleen maar uit Uwe George die naast het ontwerpen van instrumenten ook die taak op zich heeft genomen.
Dat is natuurlijk wel erg minimaal.
En toch blijf ik het een sympathiek bedrijf vinden. Soms moet je voor iets goeds concessies doen op andere vlakken.
Maar goed dat ben ik :)

Snap wat je bedoelt ja. Maar idnerdaad, al snel ken je de knoppen en dan maakt het eigenlijk noppes uit. Bovendien vind ik het voor een optreden bijvoorbeeld wel weer veel prettiger dat het plat is. Anders voelt het me toch teveel als een laptop.

@ PWM vatte het ook niet zo op hoor :). Maar dacht ik werp even een licht op de problemen die ze hebben gehad. Ben het met je eens dat twee keer terug sturen inderdaad niet super is.

Sommige toetsen kraakten een beetje bij aftertouch bij mij ook trouwens, maar dat is inmiddels vanzelf weggegaan :P. Een toets nog een beetje geloof ik, maar geen reden voor mij om 'm terug te sturen zolang het niet erger wordt.

Laatst gewijzigd:
Heeft eventide reverb zoveel invloed op die sound in het ss videoke?

Wat doet hij daar in feite, is het 1 vco dat hij 7 semitones of 12 omhoog pitcht met het mod wheel? Traploos? Dat is iets dat veel synths niet kunnen?

Wat doet hij daar in feite, is het 1 vco dat hij 7 semitones of 12 omhoog pitcht met het mod wheel? Traploos? Dat is iets dat veel synths niet kunnen?

Hehe onder andere (pitch ribbon). De pitch ribbon (en ook de mod ribben) is inderdaad traploos, net als een gewoon pitchwheel eigenlijk. Je kunt inderdaad instellen of je alle VCO's pitched, of 1 of 2 of 1+2 zo uit m'n hoofd. Hij laat het geluid ook kaal horen en daarna met de H9 dus dan weet je ongeveer wat de H9 doet. Check het filmpje nog eens ;)

De h9 gebruikt ie voor dat enorme reverb effect. En de reden dat dat effect zo goed werkt op dominion, is omdat de dominion een enorm spectrum aan boventonen kan creëren met wat modulaties gaande.

Ik heb aan de hand van de video de preset nagemaakt.
Zonder galm klinkt het nog steeds ontzettend indrukwekkend, maar ik heb wel gemerkt dat ik toe ben aan een betere galm dan ik nu heb :D

En ja , je kunt beide mod strips instellen op het moduleren van diverse parameters, dus bv ook de pitch per oscillator beinvloeden, wat erg cool is.

Zonder galm klinkt het nog steeds ontzettend indrukwekkend, maar ik heb wel gemerkt dat ik toe ben aan een betere galm dan ik nu heb :D

En ja , je kunt beide mod strips instellen op het moduleren van diverse parameters, dus bv ook de pitch per oscillator beinvloeden, wat erg cool is.

Laat eens horen?

Als je het eens kan laten horen EN hier meegeven op welke waarde ALLE parameters staan, dan probeer ik dit morgen eens zo goed mogelijk na te maken met mijn Waldorf Pulse 2, die ook echt goed is! Dan kunnen we het verschil eens horen...deal? Ik denk dat velen hier dat wel eens willen horen.

Je kan het zien op het filmpje wat ie heeft ingesteld. Hi res foto er bij om de teksten te zien waar de knoppen op gericht staan en hatsee. Succes! :)

Zover was ik ook al, maar de dominion heeft ook nog wat menu instellingen dacht ik. Graag Tman zijn opmerkingen hierover. Sowieso pas tijd morgen ;)

Zover was ik ook al, maar de dominion heeft ook nog wat menu instellingen dacht ik. Graag Tman zijn opmerkingen hierover. Sowieso pas tijd morgen ;)

OK :) . Ik bouw/verzin elke dag dat soort patches zelf. Weet redelijk veel af van dit apparaat. ;)

Bedoelde dus te zeggen dat je alle instellingen van die sound kunt zien op het filmpje. Voor zover ik kan horen gebruikt ie geen velocity mods. Hooguit after touch gemod op cutoff, maar volgens mij ook dat niet.

OK :) . Ik bouw/verzin elke dag dat soort patches zelf. Weet redelijk veel af van dit apparaat. ;)

Bedoelde dus te zeggen dat je alle instellingen van die sound kunt zien op het filmpje. Voor zover ik kan horen gebruikt ie geen velocity mods. Hooguit after touch gemod op cutoff, maar volgens mij ook dat niet.

Sorry dat ik ook wat arrogant overkwam. Heb een overuur genomen en thuis zie ik dat ik uitaraard geen resonance control op een AD env apart kan steken zoals op de dominion met mijn waldorf :D daar gaat het eerste probleem :D Soit ik ga verder.

FM destination op de dom1 staat op VCO2, ik neem aan dat hij Pitch en niet level bedoeld?

Laatst gewijzigd:
Sorry dat ik ook wat arrogant overkwam. Heb een overuur genomen en thuis zie ik dat ik uitaraard geen resonance control op een AD env apart kan steken zoals op de dominion met mijn waldorf :D daar gaat het eerste probleem :D Soit ik ga verder.

Haha geen probleem, ik kom volgens mij regelmatig als een mafkees over :mega:

Succes, ben benieuwd hoever je komt!

Ik geef op :D
Op de waldorf heb ik te kort:
1 vrije ENV generator
FM - Ik kan wel wat FM'en maar dan geef ik OSC 3 op en daar gebruikt nick die voor "the 5th" Ook kan ik niet direct pitch vco 2 als destination kiezen van men source "osc 3". Destinations zijn VCF, DRIVE, LEVEL OSC 2 ...
Modmatrix goed en wel maar ik kan ook geen "reset trig / retrig" selecteren :D

En zo komen de pijnpunten naar boven van een toestel die idd maar 500 euros kost.

Laat eens horen?

Ik denk dat het einde van de sonic state video perfect laat horen wat ik bedoel :) Als je het tenminste hebt over de pitch van één enkele oscillator manipuleren ipv alles tegelijk.

Bovendien heb ik mijn dominion 1 tijdelijk ingeruild voor iets compleet anders :)

Ik heb gewoon alles wat ik op de video kon zien zo nauwkeurig mogelijk ingesteld, de laatste afwijkende restjes op gehoor... Ik had niet het idee dat ik iets had kunnen verbeteren met de velocity-instellingen. Volgens mij heeft hij die allemaal op neutraal staan in de video. Voor zover ik kon horen.
Het viel me wel op dat om het geluid zo precies mogelijk op de video te laten lijken er soms best wat verschil was in de stand van de draaiknoppen. Niet extreem, maar het viel me wel op .. hmmmm analoog :D

Back