Voorstellen

NeonNoises

Stamgast
Hi all,

Ik ben al een tijdje sporadisch actief op het forum maar echt voorgesteld heb ik me nog niet. Neem me niet kwalijk!

Sinds vanaf de middelbare school hobby ik met muziek maken. Het begon met FastTracker II op m’n oude 386 en sinds die tijd heb ik op softwaregebied alles wel voorbij zien komen.

In 2014, inmiddels 30 jaar, werd m’n interesse voor de hardware getriggered, eigenlijk door “Oxygene - Live in your Living Room” van m’n oude idool Jean Michel Jarre. Hij speelt daar dus met een batterij aan vintage synths het volledige album live.. helemaal te gek en er moest hardware komen.

Inmiddels al een aantal met van alles geëxperimenteerd en weer geruild of verkocht (Virus TI2 Keys, Analog Keys, Sub37, Pro 2). Het is een verslaving. Uiteindelijk bestaat m’n setup uit een Tempest en een Prophet 08 Keyboard, waar ik eigenlijk erg blij mee ben. Misschien nog een DX7 of iets dergelijks erbij want synthwave/nu-80s is toch wel mijn ding… Óf de P12.. :walker:

Ik geniet op het moment vooral van het programmeren van de sounds en er is nog nooit een echte recording uitgekomen, maar wie weet komt het er nu eindelijk van. Alle tips op het forum inspireren me in ieder geval enorm om er echt goed voor te gaan zitten.

:doei:

Welkom !

En echt herkenbaar ...
... ik ben nu een half jaartje bezig met sounds programmeren en ga nu ook eens beginnen aan wat nummers :-)

Jan

Yes, een lotgenoot! ;)

Het heeft bij mij echt te maken met focus.. Ik doe wel eens een aanzet, maar uiteindelijk zit ik weer teveel aan de knoppen te draaien en komt er qua compositie niets van terecht.

Laatst heb ik wel een 'midi-kleurplaat' gemaakt, dat was in ieder geval een stap in de goede richting. Gewoon een midi-file genomen en daar de sounds voor gemaakt en opgenomen. Uiteraard niet afgemaakt, maar het was wel een proces dat voelde als muziek maken en het biedt wat oefening voor het mixen van een track..

ben nieuw hier. Lijstjes lees ik hier ;) : Heb een dx7, een dss1, een poly61, een bos 12 mixding, yamaha digitaal mixding, apple met ableton 8, een EMU sampler, veel midikabels, een setje alesis passieve monitoren (heerlijk!), een atari st, Simmons sds800 ...ouwe meuk dus...... liggen die ik weer eens allemaal ga gebruiken :). Ook weer eens op zoek naar wat meer analoog geweld zoals een juno, een oberheim, een moog, of wat sequential achtigs. we zien wel

oops moest eigenlijk een nieuwe thread zijn.
(zo nieuw ben ik pff)

Back