YloopZ - Bunk (studio jam)

Krek

Jungle of Wires
Gisteravond wat bezig geweest met mijn analog four (had eindelijk tijd) vond het wel een fijne jam samen met de octatrack en de op-1, dus heb ik een aantal takes opgenomen. Dit was de beste, bedankt voor het luisteren alvast!

Filmpje van de jamsessie

En de soundcloudlink...
https://soundcloud.com/yloopz/bunk

Laatst gewijzigd:
Ik ben helemaal geen liefhebber van jams. Ik luister veel liever naar in detail uitgewerkte tracks. Maarrrr, dit is wel heel erg lekker hoor :okdan:. Superrelaxtje sfeer, heel fijne akkoorden, prettige geluiden.

Hoe lang ben je nou aan het voorbereiden voor zoiets?

Dank dokter, was er zelf ook wel tevreden over.

Ik doe best wel veel jams en werk eigenlijk weinig uit. Voor mij is muziek maken totale ontspanning en daarbij werkt de workflow van de Elektrons echt super. Zo super dat ik al heel snel iets fijns heb. Deze jam heb ik in 2 avondjes gemaakt, zeg 2x 3 uur. Waarvan het laatste uur een aantal keer de jam opgenomen. Dat is ook ongeveer wel hoeveel tijd ik altijd aan besteed, soms een avondje meer...

Vind het zelf ook nooit zo leuk om naar een jam te luisteren maar als deze onder de 10 minuten valt dan vind ik het altijd wel interessant en zeker met beeld erbij (werkt inspirerend)

Bedankt voor het luisteren, altijd leuk om te horen wat het doet buiten mijn hobbyhokje...

Moest toch effe yt checken om te kijken hoe je die drums had gemaakt. Zit er een delay op de hihats? Het voelde in eerste instantie best live achtig maar tijdens filmpje merkte ik dus dat de hihats net iets te los lijken van de kick en snare.

De drums zijn live ingespeeld vanaf de OP-1 in de octatrack via een pickupmachine (looper in de octatrack). Dus dat kan dat het wat losjes is (je hebt goede oren!). Ik vond het wel lekker klinken persoonlijk... Bedankt voor het luisteren in ieder geval!

Back