The trip - Arv

Arv

Robot
Dit is een nummertje die ik een maandje geleden in elkaar zette.
Zit een TR-8 in, een Juno60 en nog meer spul. Ook samples.

Dik hoor. Sweep is juno neem ik aan. Wat doet de bas? Hihats beetje flamsy maar toch erg oké. 808 hihats uit de Tr 8 maar bewerkt?

En luister op iPhone. Maar mix zit volgens mij wel goed. Laag is rond en vol zover ik dat zo hoor. Digitaal?

Dank voor de heads up! Ik was qua bass niet heel zeker of het goed overkomt. Bass is trouwens rs7000 intern met veel filter. Daarna als externe input in de tr 8. Juno sweep inderdaad.

Wrm als externe input?

En dit is denk wel materiaal wat je kan releasen.

Thanks again MadR,
Het is denk ik een keuze geweest om de side chain comp. Het was een beetje een experiment.. :)
Moet ook zeggen dat ik het niet per se precies meer weet. Het zou ook nog de minimoog geweest kunnen zijn voor de bass!
Ik heb nog meer leuks dat ik zal posten binnenkort. Heb nu wel een bepaalde workflow waar ik wel mee kan leven.. ;)

vind het een beetje schel in het hoog en iets te weinig lowmids naar mijn mening, maar ben nu op laptop aan het luisteren

vind het een beetje schel in het hoog en iets te weinig lowmids naar mijn mening, maar ben nu op laptop aan het luisteren

Goed punt, maar dat schelle dat kan ik niet precies volgen? Welk gebied?
Misschien is het een master issue (want nog geen "master" gedaan, en ik weet dat mn ruimte niet perfect is qua akoestiek)

Hypnotiserend basje..

Ik ben is benieuwd of mensen de samples (achtergrond) herkennen, of denken te weten waar het om gaat. :)

ik heb op laptop geluisterd, heb je genoeg low mids en niet teveel rond 2khz? lijkt me zoiets maar nogmaals ik luister nu op laptop

Ik ben is benieuwd of mensen de samples (achtergrond) herkennen, of denken te weten waar het om gaat. :)

Die stem samples neem ik aan? Kan ik geen chocola van maken. Misschien een hint?

Verder denk ik wel een paar akkoorden van Moby - Go te horen. Of iig 1 chord progressie. Of hoe je dat ook noemt. Maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.

ik heb op laptop geluisterd, heb je genoeg low mids en niet teveel rond 2khz? lijkt me zoiets maar nogmaals ik luister nu op laptop

Ik ga het vanmiddag even bekijken, je kunt gelijk hebben. Misschien is de verhouding inderdaad
wat scheef. Ik meen me te herinneren dat ik er wat mee zat te pielen.

Die stem samples neem ik aan? Kan ik geen chocola van maken. Misschien een hint?

Verder denk ik wel een paar akkoorden van Moby - Go te horen. Of iig 1 chord progressie. Of hoe je dat ook noemt. Maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld.

De titel heeft er mee te maken. Het is lastig. hehe. Maar het is een reis, en met een vervoermiddel. :)

De titel heeft er mee te maken. Het is lastig. hehe. Maar het is een reis, en met een vervoermiddel. :)

Fear and loathing in las vegas ....

En anders Easy Rider maar dat is niet zo trippy als Fear Loathing

goed nummer, die baslijn draagt het hele nummer, erg goed gedaan!

Back