hanskock999@gma
Nieuwkomer
Goede dag allemaal. Sinds gisteren OK gekregen voor dit form en daarvoor mijn dank.
Ik ben Hans, een Grey Fox van 60 die zijn roots terug aan het zoeken is in de vintage toetsen scene. Ben groot geworden met knallers als Klaus Schulze, Tangerine Dream, Emmerson Lake & Palmer en noem die oude cracks maar op.
Mijn synth beinvloeding is eigenlijk vooral begonnen met Brian Eno (toen nog verbonden aan Roxy Music) en nog eerder Les PAul met zijn opgenomen rifjes op tape, overdubben en loopen. Ook Rovert Fripp van King Crimson heeft veel aan mijn muziekm opvoeding toegevoegd, ook al was hij dan een begenadigd gitarist.
Ik vind niet veel echt vette sounds meer in de hedendaagse muziek die enigszins de sfeer en emotie van vroeger weergeven. Dat wil niet zeggen dat ik een ouwe lul ben, maar toch
.
Ben dus bezig hier en daar wat oud spul naar binnen te kopen, beginnend met een Yamaha DX7, een oudje PS-55 en sinds kort een DSR 2000. Nu zal ik niet zozeer een ouderwetse sporendeck meer ambiƫren maar mij vergrijpen aan een digitale table/mixer voor de laptop als een Audacity. Zal dus soms wel eens jullie hulp nodig hebben. Aansluitingen MIDI naar laptop shite en dergelijke. Dus, je zult me (ik hoop niet te veel) nog wel eens lezen.
Ik ben Hans, een Grey Fox van 60 die zijn roots terug aan het zoeken is in de vintage toetsen scene. Ben groot geworden met knallers als Klaus Schulze, Tangerine Dream, Emmerson Lake & Palmer en noem die oude cracks maar op.
Mijn synth beinvloeding is eigenlijk vooral begonnen met Brian Eno (toen nog verbonden aan Roxy Music) en nog eerder Les PAul met zijn opgenomen rifjes op tape, overdubben en loopen. Ook Rovert Fripp van King Crimson heeft veel aan mijn muziekm opvoeding toegevoegd, ook al was hij dan een begenadigd gitarist.
Ik vind niet veel echt vette sounds meer in de hedendaagse muziek die enigszins de sfeer en emotie van vroeger weergeven. Dat wil niet zeggen dat ik een ouwe lul ben, maar toch
.Ben dus bezig hier en daar wat oud spul naar binnen te kopen, beginnend met een Yamaha DX7, een oudje PS-55 en sinds kort een DSR 2000. Nu zal ik niet zozeer een ouderwetse sporendeck meer ambiƫren maar mij vergrijpen aan een digitale table/mixer voor de laptop als een Audacity. Zal dus soms wel eens jullie hulp nodig hebben. Aansluitingen MIDI naar laptop shite en dergelijke. Dus, je zult me (ik hoop niet te veel) nog wel eens lezen.