dat is waar, muffin. dat is het grootste deel van mijn probleem.
ik moet altijd denken aan die kinder walkie-telkies die je in de jaren 80 had. die krengen waren zo slecht dat mijn leeftijds genootjes er in schreeuwden en het bereik was zo klein dat ze elkaar zonder ook hadden geboort.
eigenlijk is het ook niet het aparaat zelf waar ik zo'n aversie van heb, het is de cultuur die ze met zich mee hebben gebracht. niet alleen dat men inderdaad complete soundtracks als ringtone heeft, iedereen heeft een ander muziekaal meesterwerk en bij voorkeur gaat men die dan in het openbaar vergelijken. helemaal vreseljk wordt het als je zo'n groepje kerels in een kringetje ziet zitten die ieder hun mobiel vasthouded. dat moet dan per-se voor hun kruis terwijl men het er over heeft wie de kleinste heeft. ik kan dan moelijk mijn lachen bedwingen.
....maar iik drijf af.
ik geloof best dat die velden schadelijk zijn, maar wij zijn de laatste die mogen klagen. ik denk dat wij stuk voor stuk ver boven het gemiddelde zitten wat dat betreft met al die aparatuur. ik heb dus geen mobiel, maar ik denk niet echt dat als ik er een had dat die dan iets aan al deze monitors, tv, speakers en racks toe zou kunnen voegen, qua straling. ook niet qua soundtracks, trouwends ;-)