Mobieltjes, hoe schadelijk?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mee eens, sander. als ik een telefoon nummer van iemand krijg en het begint met "06" denk ik toch altijd teleurgesteld "oh, zo iemand". het rare is dat schier iedereen een aversie van de dingen lijkt te hebben maar daar dan altijd op volgt met "maar het is voor mij echt heel handig want....".

Al die drukte om die paar mobieltjes... pfff...

Gewoon dat ding op tril zetten en niet zo luid schreeuwen dan is er niets aan de hand. Het komt namelijk nogal eens voor dat mensen mobieltjes hebben die Starwars tot in detail laten horen incl. strijkers wanneer deze gebeld worden. Verder denkt 90 procent dat je door een telefoon moet schreeuwen. En ik altijd maar denken dat een telefoon er was om afstanden mee te overbruggen. :confused:

Ik zal de enige wel zijn maar ik vind een mobiel een geschenk uit de hemel. Mensen moeten alleen even door hebben wanneer een mobiel niet gewenst is.

dat is waar, muffin. dat is het grootste deel van mijn probleem.
ik moet altijd denken aan die kinder walkie-telkies die je in de jaren 80 had. die krengen waren zo slecht dat mijn leeftijds genootjes er in schreeuwden en het bereik was zo klein dat ze elkaar zonder ook hadden geboort.

eigenlijk is het ook niet het aparaat zelf waar ik zo'n aversie van heb, het is de cultuur die ze met zich mee hebben gebracht. niet alleen dat men inderdaad complete soundtracks als ringtone heeft, iedereen heeft een ander muziekaal meesterwerk en bij voorkeur gaat men die dan in het openbaar vergelijken. helemaal vreseljk wordt het als je zo'n groepje kerels in een kringetje ziet zitten die ieder hun mobiel vasthouded. dat moet dan per-se voor hun kruis terwijl men het er over heeft wie de kleinste heeft. ik kan dan moelijk mijn lachen bedwingen.

....maar iik drijf af.

ik geloof best dat die velden schadelijk zijn, maar wij zijn de laatste die mogen klagen. ik denk dat wij stuk voor stuk ver boven het gemiddelde zitten wat dat betreft met al die aparatuur. ik heb dus geen mobiel, maar ik denk niet echt dat als ik er een had dat die dan iets aan al deze monitors, tv, speakers en racks toe zou kunnen voegen, qua straling. ook niet qua soundtracks, trouwends ;-)

Origineel geplaatst door Kassen
mee eens, sander. als ik een telefoon nummer van iemand krijg en het begint met "06" denk ik toch altijd teleurgesteld "oh, zo iemand". het rare is dat schier iedereen een aversie van de dingen lijkt te hebben maar daar dan altijd op volgt met "maar het is voor mij echt heel handig want....".

Ik heb al vijf jaar niet echt een vaste stek en dus ook geen mogelijkheid om een vaste telefoonaansluiting te nemen want ik kan emailen, een mobiele telefoon heb ik wel om technische en gemaksredenen, als ie niet bestond had ik 'm niet. Als ik een vaste lijn had en hield, wie weet....maar ik moet toch zeggen dat je me verbaast met de uitspraak: "oh, zo iemand"

Ja, inderdaad 'zo iemand' iemand die teveel tv heeft gekeken toen ie jong was, punchlines uit films onthoud en jaren later erachter komt dat het niet de fout is van het individu, maar de hype eromheen. Ik heb er een hekel aan me schuldig te voelen voor materiele onzin.

Gegroet,

'zo iemand'

daar had inderdaad een opmerking bij gemoeten dat ik me altijd weer schuldig voel over dat voorordeel als ik mezelf er op betrap. het wordt ook in hoog tempo een belachelijk idee omdat bijna niemand er geen meer heeft maar het zit nog steeds in mijn hoofd, ergens ge-filed tussen te veel axe deodorant en skooters.

ik ben een slecht mens.

Origineel geplaatst door Kassen

Ik ben iemand die "zo iemand" niet mijn vaste nummer geeft maar mijn 06, zodat "zo iemand" vanzelf mijn spoor bijster raakt als ik weer een nieuw lekker anoniem ongeregistreerd prepaid dingetje haal :)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Electromagnetische straling is schadelijk als het een lage freq heeft, de mobiele telefoon freq is geloof ik hoog (magnetron).

Das onzin, met lage electro frequenties kun je aardschokken veroorzaken maar dan heb je zo veel power nogdig. Hoge frequenties zijn meer schadelijk voor de mens. Het mobiele netwerk was eerst van defensie, die heeft het verkocht.

UMTS is schadelijk als men met de huidige palen meer energie door de masten stuurt. Daarom is UMTS (Universal Mobile Telecommunications System) zo duur, waarom? omdat er meer zendmasten voor nodig zijn zodat er minder energie door de zendmasten gezonden kan worden.

In zon toren van de ptt telecom zitten veel van dat soort dingen. Daar is, let op, de maximale werktijd 30 SECONDEN. als je niet binnen die 30 seconden weer eruit bent, begint langzaam je bloed te koken. Bijna alle communicatie voor radio, TV maar ook internet e.d. wordt in Nederland BOVENGRONDS verzonden. Waarom? Dat is goedkoper dan alles onder de grond te stoppen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back