Nippon Beat > Short Version <

Tralalaika

Tralala
Hierbij mijn eerste bijdrage op het synthforum. Het origineel duurt meer dan 20 minuten. Deze kortere versie is wat beter te behappen. Heb oa een sample van een oude opname van een shamisen (traditioneel Japans snaarinstrument) gebruikt.

https://soundcloud.com/pezojansen/nippon-beat-short-version

Ik ga best lekker op die Nippon Beat. *D Hoor ik daar ook een soort klokgelui en psalmenzang? Ik heb er verder niet veel verstand van maar staat die hihat niet een beetje hard? En die bassdrum niet een beetje zacht?

Op zichzelf heerlijk deuntje. Hou wel van accoustisch in mix. Geeft altijd wel iets oorspronkelijks. Misschien na minuutje of 2 wat variatie inbouwen en de shamisen wegfaden? Denk zelf aan strings/pad of zo en dan na een tijdje de shamisen weer terug laten komen. Zou de track denk ik ten goede komen.

Ik ga best lekker op die Nippon Beat. *D Hoor ik daar ook een soort klokgelui en psalmenzang? Ik heb er verder niet veel verstand van maar staat die hihat niet een beetje hard? En die bassdrum niet een beetje zacht?

Ja de hihat staat inderdaad te HARD en de basdrum kan wel een schop onder zijn kont krijgen.

Klokgelui: reusachtige klankschaal
psalmengezang: Boeddhistische monniken

De winnaar van de Contest 2015 zei het al, die hats staan wel hard hoor (en die pitch shift vind ik lichtelijk storend). Je intro vond ik misleidend :). Ik hoopte op een fijne tracks met veel Rhodes en ik kreeg iets heel anders. Best geinig, maar niet mijn ding. Ik zou best eens een track van je willen horen die 100% is gebaseerd op die Rhodes chords die je hebt gebruikt.

Back