Te koop gevraagd: Oberheim OB8

Status
Please reply by conversation.
Ik heb bijna dagelijks contact met de heer Timbo.. Ik weet er van :) Ik was net wat te laat.. Bedankt iig voor je tip

Gevonden ?
Proficiat

Nah, ik ga de OB6 maar eens proberen.. Ex btw kan ik er 1 rond de 2200 scoren.. Terwijl een OB8 toch minimaal 3K kost.. Ik heb ook al een 2 voice.. Het moet eens afgelopen zijn met die synths.. Of toch niet? :D

Ik heb die JP8 dingetjes van jou niet meer kunnen vinden.. Zal wel ergens liggen, geen idee waar.. Hoe bevalt de nieuwe JP8? Net zo mooi als de mijne?

Geen idee
Zou leuk zijn als je eea nog mocht vinden
Speelt ie goed de jp8 ?

Nah, ik ga de OB6 maar eens proberen.. Ex btw kan ik er 1 rond de 2200 scoren.. Terwijl een OB8 toch minimaal 3K kost.. Ik heb ook al een 2 voice.. Het moet eens afgelopen zijn met die synths.. Of toch niet? :D

Ga je spijt van krijgen alhoewel ik ook geen liefhebber van de OB-8 ben, ga voor een OBX of OBXa.
Kijk eens hoeveel P6en er nu al weer tweedehands aangeboden worden, dat zegt genoeg.
Al die nieuwe analoog apparaten klinken ondanks al hun mogelijkheden nooit zo als het origineel.
Dat is hetzelfde als appels met peren vergelijken.
Die fabrikanten (Moog, Dave Smith, Tom Oberheim, etc) willen je doen geloven dat je de opvolger van het origineel koopt waar in pricipe niets mis mee is, maar eigenlijk zetten ze je op het verkeerde been omdat het daar eigenlijk totaal niets meer mee van doen heeft. .

Je kan aan de gang blijven.. Tijdje geleden een OBX gescoord, maar dat ding voelde best brak aan.. Die knoppen dan.. Kan heel goed zijn dat ik spijt krijg van een OB6, maar dan heb ik hem geprobeerd. Op basis van de demo's heb ik wel het gevoel dat het Oberheim geluid dichter benaderd wordt in vergelijking met P6 vs P5.. En ik heb een P5 rev2, rev3 gehad en ook een tijdje de P6..

Ik moet sowieso een leuk keyboardje hebben en dan geef ik mn geld liever uit aan een Oberheim dan aan die Native Instruments troep.. Keyboardje van Native Instruments is leuk en fijn, maar de rest erom toe is gewoon niet meer mijn ding.. Ik heb qua poly sound al een JP8, P5 en een JP4 binnenkort.. Memorymoog komt hier waarschijnlijk ook nog even te staan.. Er staat 1 OBXa te koop voor 4750, dat is meer dan 2x een OB6.. Ik vind het wel best :)

Je kan de Prophet 6 en OB6 proberen bij Keymusic. Try before you buy..

Geloof niet dat ze bedoelt zijn om op te spelen , toch ?;-)

Status
Please reply by conversation.
Back