simpele tool midi

KeesVerkerk

Ouwe rot
Lastig uit te leggen, maar het is heel simpel
Ik zoek een light weight tooltje om midi naar mijn synths te krijgen, zodat ik niet elke keer mijn daw hoef te openen om dit te kunnen.
Dus iets waarmee ik makkelijk op mn masterkey een midi output kan selecteren om een synth te bespelen.

Ik vind logic vervelend om te openen omdat het zo lang duurt, en bovendien ook mn cpu aardig aanvreet.
Ohja, op mac

Je midi interface kan dus niet stand alone patchen zonder computer begrijp ik?

Je kan met midi splitters vanaf je masterkeys naar midi mergers naar je synths gaan knooien om het tegelijkertijd met je bestaande midi interface te gebruiken maar ik zou gewoon een midi interface halen die je dat geouwehoer bespaart en ook kan patchen.

edirol um880/um550 of motu midi express xt kunnen dat. De edirol patch je met zijn front, de motu patch je met software, of je dan ook nog de software nodig hebt om patch presets te laden weet ik niet, zoja is dat jammer, moet de computer alsnog aan.

Wat je ook kunt doen een Roland a880 integreren in je bestaande midi interface en het hier mee proberen op te lossen. is goedkoper en kan mooi als je een kleine midi interface hebt met weinig ins en outs. Heb je al een grotere 8x8 midi interface dan zou ik dat niet doen want dan leg je je bestaande 8x8 interface veel restricties op.

succes

Oh wacht je mac mag aan staan, dan zijn er vast wel eenvoudige software patchers die licht zijn en dit makkelijk kunnen. Een ander zal dit vast beter weten en al eens uit gezocht hebben.

Reaper is licht, laad snel, maar weet niet of dat op mac draait.

Lastig uit te leggen, maar het is heel simpel
Ik zoek een light weight tooltje om midi naar mijn synths te krijgen, zodat ik niet elke keer mijn daw hoef te openen om dit te kunnen.
Dus iets waarmee ik makkelijk op mn masterkey een midi output kan selecteren om een synth te bespelen.

Ik vind logic vervelend om te openen omdat het zo lang duurt, en bovendien ook mn cpu aardig aanvreet.
Ohja, op mac
Zo'n tooltje is nou makkelijk te programmeren, maar ja, pech ik werk (voorlopig ... nog steeds) op pc.

P.s. ik peins dat op Apple zoiets zelfs in het besturingssysteem al kan (is toch gebasseerd op unix o.i.d. dacht ik.)

open het programma "audio/midi configuratie" op je mac..
daarmee kan je dat perfect doen zover ik weet

of deze die ik in max/msp heb gemaakt. Zitten een paar varianten in de thread die nog alemaal online staan.
midipatch02.jpg

midipatch04.jpg

midipatch

Back