Standalone padcontroller met midi

johan

They all want cake...
Ik ben op zoek naar een goede standalone padcontroller met midi.

Ik heb momenteel een Korg Padkontrol maar ik vroeg me af of er nog alternatieven zijn die beter zijn. Ik zoek geen MPC maar een controller waarvan je de pads kan toewijzen met weinig of geen connectie met een computer.

Het is belangrijk dat de controller goede pads heeft en een midi connection zodat ik hem standalone met mijn synths & sampler kan gebruiken.

Wat zijn jullie ervaringen?

De Maschine MK1 kan je ook standalone gebruiken als je een usb power adapter er op aansluit volgens mij.
Die heeft erg fijne pads en veel knopjes om aan te tweaken.

De Maschine MK1 kan je ook standalone gebruiken als je een usb power adapter er op aansluit volgens mij.
Die heeft erg fijne pads en veel knopjes om aan te tweaken.

Hmmm, dat weet ik zo net nog niet... Heb weleens wat geprobeerd met een kenton usb to midi, maar dat wil met de maschine controller niet echt lukken. Je hebt een computer nodig bij dat ding anders spuugt hij geen midi uit. Dat was overigens een mk2 zit ik me net te bedenken, dus weet het niet zeker over een MK1 controller...

De nieuwe Novation Launchpad pro spuugt ook midi uit via een DIN kabel dus misschien ook een optie...

Hallo,

Ik wil u er even op wijzen dat ik verschillende padcontrollers bezit en dat de Korg Padkontrol echt wel de makkelijkste is om de pads toe te wijzen ZONDER een connectie met een computer!
Je moet je gebruikshandleiding er even bijnemen, vanbuiten weet ik het niet maar ik dacht dat je je pad gedrukt moest houden terwijl je een andere knop indrukt en dan gewoon aan dat draaiwiel draaien om noot of midikanaal te veranderen. De midi is trouwens ook super eenvoudig, het enige probleem waar je tegenaan loopt is mss. het feit dat de padkontrol externe voeding nodig heeft als je hem zonder PC/usb verbindt met een ander toestel. Dit is volgens mij een standaard 9V DC voeding, kost je bijna niks en is zijn geld dubbel en dik waard. Denk er gewoon eens over na voor je je laat overtuigen tot een ander toestel. Ik heb ook een maschine, maar de kwaliteit van de pads en de gevoeligheid is bij de Padkontrol stukken beter.
Als je hem wil herprogrammeren in bv chromatic scale voor je synths dan zijn er hiervoor ook presets te vinden en als die 2 draaiknoppen bovenaan in een scene zitten kan je deze aan 32 parameters van je synth toewijzen als het wat meezit.

Back