Eindversterker naar speaker cabinets, welke kabeloplossing?

liquidthrust

Onverbloemd
Dag heren,

Ik weet niet zo veel van kabels an sich. Dus ik vraag me af hoe ik mijn hifi eindversterker stereo kan verbinden met twee gitaar speaker cabinets. De eindversterker heeft connecties voor vorkstekkers, die zouden moeten gaan naar TRS. Nu vind ik nergens op het internet zo'n kabels. Dus zou ik een logische verbinding kunnen maken met de hulp van adapters? Heeft iemand een kant en klare oplossing? Er bestaan ook vorkstekker adapters die je aanschroeft aan een speakerkabel. Maar dan moet er nog een TRS plug aan. Zie ik dus niet zitten om zelf te doen tenzij iemand mij het zeer simpel kan uitleggen, en zonder dat ik schade kan toebrengen aan mijn apparaten.

:kimono:

Ik denk dat je een TS jack (niet trs) speakerkabel kan kopen en aan een kant de jack eraf knippen en de eindjes om de vorkstekker aansluiting kan draaien. Let wel op de Ohmage van de versterker en de speaker cabinets.

Waarom deze constructie?

Ik heb een gitaarversterker dat werkt met een externe eindversterker, maar ik wil mijn cabinets gebruiken, jaja dit is synthforum. :D

Ik denk dat je een TS jack (niet trs) speakerkabel kan kopen en aan een kant de jack eraf knippen en de eindjes om de vorkstekker aansluiting kan draaien. Let wel op de Ohmage van de versterker en de speaker cabinets.

Ah daar moet ik eens verder mee gaan kijken, thanks. De versterker geeft 8 Ohm, cabinets 16. Dus dan is er geen probleem.

Ik ben ook mis, heb dus een gewone TS nodig ipv TRS.

Misschien een vorkstekker plug naar speaker kabel RCA plugs, en dan een RCA-TS adapter erop, vervolgens een TS Speaker kabel?

Ik wil liefst toch blootgestelde kabels rond connecties wikkelen vermijden.

Laatst gewijzigd:
en dat je aan beiden uitgangen dezelfde kleur kabels aan de + en aan de - verbind

Knip een jack kabel stekker af. Strip stukje isolatie. Wikkel rond de schroef. Draai aan. Enjoy.

Ok zo makkelijk als een onderbroek verwisselen dus, bedankt heren.

Back