Unicode-support in comments heeft issues

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

exel

Ouwe rot
Als ik unicode-tekst input die uit een ingewikkelder codepoint komen dan, zeg, ümläüts, dan is het resultaat wisselend. Bij 'PILE OF POO' (U+1F4A9), gaat het goed: ��

Maar bij de wat nieuwere 'SPARKLING HEART' (U+1F496) krijg ik in de comment box het juiste symbool te zien, maar op de pagina twee vraagtekens: ��

Edit: PILE OF POO gaat nu ook niet goed.

Synth-enthousiaste pubers zullen zich nooit volledig kunnen uitdrukken zonder toegang tot alle relevant emojii!

Last edited by a moderator:
Gelukkig hebben de pubers onder ons de mogelijkheid zich, bij gebrek aan verbale en non-verbale kwaliteiten, uit te drukken met behulp van maar liefst 55 verschillende smileys ;) :okdan: :beard:

Ik, als ouwe zak dat ik ben (43), vind dat er eigenlijk maar 1 a 2 emoticons geoorloofd zouden mogen zijn. De smile en de laugh.

:) :D

Ik gok iets met hoe elke browser de unicode doorstuurt vanuit een html-form. Ik leef in Safari/Mac.

Edit: testje met firefox: ��

L̵̴̬͎̫̣͈̫͍͇͛͒̐ȕ̼̠͓ͭ͆ͮk͖̙̳̱͈͙̉̽̿ͦ̅͝t̟͙̠̦͙͚͔͙̂̅̓̂͘ ̵̱̣̫͇̟̩͉̝̥̃͒ͨ̈̆̎͘͠ḧ̢̛͕͔̰̘̭́ͧ̊͋̄̋ͭ͛̓ȇ̵̘̪̼̰̘̌̌̉̐͋t̨̟͍̘̫̺̫̣̲̂͐̔ ͐̑͏̲͓̭̟̥͎̘͚͡ë̪̙̱̝́͛̏̇͆̀e̙̼̍ͬ̑̏̀̎͐ͨ̕n̈̑͌̔̏̑̿́͢͏̬̟̮̖̺̣ ͓͎̭͌͛͡ͅb̞̹͍̦̳͎̰͛ͨe̱ͥ͂̓ͧ̇͋̉͞ę̜̳̳̺̬̯̺̃̅̎ͤ͘ͅt͕͚̯̽͑̏ͨ́̈̎́j̔̉̈́͊ͣ̓͢҉̥͓̪̙̝̲̬͖e̡̫̤ͮ̍̒̽ͪ͜͠?̶̫̯̬͙̮͎͋́

Wellicht een overbodige vraag maar waarom is dit uberhaupt van toegevoegde waarde?
Dit is (meen ik) in 16 jaar forum en bijna 2 miljoen posts voor het eerst dat dit ter sprake komt.

Nee hoor, helemaal geen halszaak. Gewoon benieuwd wat er misging.

Nog even een test met het 'simpele' reactieformulier: ��

Fatsoenlijke unicode support is zowieso een gekloot tenzij het van het begin is ingebouwd.
En aangezien dit een vbulletin is ...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back