Akai S950 + Gotek + HXC

Super. Misschien toch nog eentje halen voor de ASR-10 aangezien ik dan in ieder geval nog iets heb om op terug te vallen als de SCSI adapter kuren heeft.

Heb je geen diskdrive meer liggen die in de ASR10 kan?
Dan kan je misschien via floppy opstarten en de ASR10 de opdracht geven het OS weg te schrijven op de SCSI-SD unit.
Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen mijn ASR10 goed aan de tand te voelen (ik heb deze namelijk nog maar kort).
Maar ik denk dat als ik eenmaal zo ver ben dat er een SCSI-SD converter in zit ik de floppy er gewoon in laat zitten.

Alhoewel...
Misschien is jouw idee (een HXC emulator erbij) ook wel aardig.
Dan is het misschien makkelijker om floppy images die van internet komen te laden en daarna op de SCSI-SD op te slaan..
Naja...dat is de moeite om nog eens over te denke. :)

Super. Misschien toch nog eentje halen voor de ASR-10 aangezien ik dan in ieder geval nog iets heb om op terug te vallen als de SCSI adapter kuren heeft.

Ik ben klaar met nadenken en heb een Gotek besteld om in de ASR10 te gaan bouwen :D

Waar heb je de Gotek besteld? En waarom Gotek en niet Lotarek?

Ik ben enorm benieuwd hoe het gegaan is, hou me op de hoogte!

Die heb ik gekocht:

http://www.ebay.com/itm/201079163321

Ik heb geen Lotharek gekocht omdat die veel duurder is (>100,- euro).
Bovenop de kosten van de Gotek komt nog 10,- voor een licentie van de HXC software.
(en dan moet je met de soldeerbout en met software nog wat pielen om het ding te flashen)

Staat er ergens een tutorial o.i.d. online? Qua tijd / geld vind ik een uurtje prutsen niet vervelend maar als ik ergens een paar uur in moet steken terwijl er een kant-en-klaar werkende oplossing is voor 100 euro meer dan pak ik de makkelijkere optie.

Ik twijfel nog even. Ik moet misschien anders gewoon even iemand aan het solderen zetten.

Het solderen van dat printje is op zich niet gek moeilijk, mits je een klein beetje soldeerervaring hebt. Alleen de aanwijzingen in dat topic zijn wat minder duidelijk als je het mij vraagt.

Vandaag dacht ik te beginnen met te installeren van de Gotek maar hoe ga ik dat aanpakken als MAC gebruiker?

PC kan ik wel regelen, alleen ik zet de 5v op de Gotek drive en ik zie niets gebeuren, lijkt wel dat deze dood is. Ik kijk wel eens een keer als iemand een kant en klaar ding heeft want ik ben dik een uur verder zonder enige vordering.

Ik heb op marktplaats contact gehad met een gotek verkoper en hij verkoopt ze voor 29,- en 10,- extra om de hxc erop te zetten...

Tsja..

Ik koop mijn Gotek's altijd via Ebay in China.
Dan betaal ik 19,93 euro voor de Gotek.
Daar bovenop komt 10,- licensiekosten voor de HXC software.
De marktplaats verkoper die 39,- vraagt lijkt me alleszins redelijk.

Ik ga met mijn Mirage DSK-8 ook de sprong wagen naar een Gotek floppy emulator.
Heeft er iemand disk images die ik kan gebruiken van:
- OS 3.2
- MASOS 2.0
- Ensoniq Mirage Factory Libraries :)

Met welke software (dat op een Mac draait) maak je best disk images?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hey, thanks. Maar ik krijg een 404 op die dropbox link.
Zijn de files (config file, empty disk image etc.) voor een SD Lotharek ook bruikbaar voor een USB Gotek?

Back