Sample problemen met AKAI S3200

Chille

Ingeburgerd
Ik heb een sampler Akai S3200.

Wanneer ik een stem probeer te samplen (via de XLR-ingang) of vb. een synth (via jacks), krijg ik in de sample steeds een storing (een soort klik).

En da's natuurlijk vervelend...

Ik heb al wat geëxperimenteerd met volulmes enz. maar het probleem blijft.

Heeft er iemand een oplossing/suggestie?

thanks!!

Een loop zone?

Bedoel je dat ik alles in een kring heb gelegd?
(ja sorry hoor, maar dit is vrij nieuw voor mij, ben eigenlijk een drummer).

De set-up is als volgt:

mengtafel met actieve monitors
synths en Akai die aan deze mengtafel hangen
Cubase sx die als aansturing gebruikt wordt.

Tijdens het samplen heb ik al geprobeerd om de monitoring in de sampler te desactiveren, maar zonder resultaat...

Tja...

Hoi Chille!

Dsf people, volgens mij heeft hij geen loopzone in gesteld voor het afspelen van in een loop draaiende samples.

Zet je schuif op de mengtafel van de AKAI is dicht of het kanaal op MUTE als je dan sampled, of/en
trek dan van de mengtafel een aparte kabel vanuit de BUS OUT of de AUX OUT om van daaruit signaal te geven. (maar dat had je al gedaan zeker hè?)

LET OP :èèn van de schuiven van je bussen of auxen moet dan wel openstaan anders krijg je daar geen geluid uit natuurlijk, maar zie dat je dan weer geen terugvloeing hebt daar van weeral de akai en enkel van datgene wat je wil samplen via de mixer

Of ben ik nu ook aan't flippen (ik doe dat dagelijks ze) :D

Probeer anders eens of je een klank rechtstreeks van je synth-uitgang eens zonder storing kunt samplen, dan weet je het direkt Chille of het dat is.

CU Soon!

Je kunt ook even een nieuw system downloaden daar
staat alles al standard ingesteld, hoor je nog steeds
een klik dan is het een hardware probleem denk ik...

Waar kan ik dit het best downloaden?:walker:

Laatst gewijzigd:
Geweldig, thanks!!

Back