Korg SQ-1 CV control via USB

Arv

Robot
Ik zoek me rot op het web maar deze vraag heb ik nog niet beantwoord gezien, hopelijk is er iemand die dit weet want ik kom er niet uit..

Ik sluit de SQ-1 aan op Logic via USB. De SQ-1 pik ik uit het lijstje van connections. Daarbij heb ik keuze uit twee entries: SQ-1 MIDI OUT en SQ-1 CTRL. Gaat allemaal goed en ik kan de nootjes programmeren en voila.

Nu wil het zo dat ik de CV en gate van de noten met de A channel van de SQ-1 wil besturen en de B channel reserveren voor het besturen van de filters van de analoge synth.
Ik kan ik de manual er niets over vinden maar ik wil die kunnen intekenen in Logic. Maar, in de lijst met controllers van de device staat nergens "pitch bend" oid.

Weet iemand of daar een betere handleiding voor bestaat met welke MIDI controller ik moet gebruiken in Logic, om de CV van de SQ-1 te gebruiken als pitch bender?

Heb de handleiding snel doorgekeken en wat ik tot dusver zie is dat de SQ-1 als usbmidi-Cv converter werkt zolang de sq 1 sequencer niet draait. Ben bang dat alleen gate en keys worden herkend. Wat wel kan, en dat is het leuke van cv : Laat de huidige setup eens draaien en stop voor de gein de cv pitch out van A eens in je pitch bend input. Dan wel even een noot handmatig indrukken. Vermoedelijk "speelt" je sequence nou de pitchbender! Beetje tricky programmeren maar ja. Dit kan je dus met B wel doen. Wellicht dat een lineare respons van de pitch out het best werkt.

Hey mcdjan007,

Ik gebruik een driftbox, die heeft CV1 in (voor vco1) en CV2 in (voor vco2), daarnaast is er een CVfreq in voor het (CV) aansturen van de filters. Dus die input wil ik gebruiken.
Wat ik wel inmiddels heb ontdekt is dat de CVfreq reageert op nootjes van Logic. Dus de freq setting reageert wel op nootinfo, maar (ik kan het niet vinden) nog niet op pitch bending..

*edit
Meer leeswerk in andere fora lijkt aan te geven dat unquantized CV output (dus, pitch bending) niet mogelijk is..

Laatst gewijzigd:
Back