Synth aansturen met ctrl-bakkie met Sounddiver,Logic over zn nek !

Xtractah

Ingeburgerd
Als ik (bv mijn Matrix-6) een synth aanstuur met mijn controller-bakkie (UC-33) via Sounddiver in Logic, zie ik mijn CPU-meter in Logic flink uitslaan. Als ik mijn sequence afspeel, wordt t m helemaal te veel en stopt de sequencer.
Nu weet ik dat Sysex messeges erg lang kunnen zijn, maar dat zou niet uit moeten maken. Zou het iets te maken hebben met het converten van ctrl-data naar sysex data ?

Lijkt haast een MIDI loop ofzo. Vreemd dat de Matrix dan niet over zijn nek gaat, komt toch uit 1986 ofzo.

Hmm daar zou ik ff naar moeten kijken dan...Bij mn MKS-50 gebeurt iig het zelfde....
Bij sommige parameters duur het wel een seconde voor de matrix erop reageert (moet dus echt een lange reeks aan sysex zijn). Wat ik ook merk is dat als ik bv de cutoff via mn cntl-bakkie aanstuur, hij er erg lang over doet om bij het eindpunt aan te komen. Het moeten dus sowiezo erg lange reeksen zijn, of de matrix zelf kan de datastroom niet snel verwerken.

Maar goed, kan je die midiloop uitzetten ?

Origineel geplaatst door Xtractah
Hmm daar zou ik ff naar moeten kijken dan...Bij mn MKS-50 gebeurt iig het zelfde....
Bij sommige parameters duur het wel een seconde voor de matrix erop reageert (moet dus echt een lange reeks aan sysex zijn). Wat ik ook merk is dat als ik bv de cutoff via mn cntl-bakkie aanstuur, hij er erg lang over doet om bij het eindpunt aan te komen. Het moeten dus sowiezo erg lange reeksen zijn, of de matrix zelf kan de datastroom niet snel verwerken.

Maar goed, kan je die midiloop uitzetten ?

Ja dan moet je in de MIDI filter settings kijken van Logic. Ik ben er zelf niet zo'n held in dit soort dingen, maar in principe kun je alles blokken wat uit de Matrix komt zonder dat je daar echt last van hebt. Alleen patches dumpen en selectie van de frontpanel syncen met wat je in Logic bij je kanaal hebt zou een probleem kunnen worden.

Ik heb trouwens het zelfde gehad of heb ik nog steeds met mijn Casio CZ-3000. Aan een parameter slepen, zandlopertje, 5 seconden wachten, en dan mocht ik weer.

ik weet wel zeker dat er erg veel over de midi lijn gaat als CC's worden geconverteerd naar sysex en daarna ook nog eens moeten worden verstuurd... 1 gemiddelde sysex string is al gauw een byte of 10 lang en dat nog eens x het aantal knoppen wat je draaid en dan ook nog eens met al je andere midi data van de andere kanalen... dat loopt aardig op kan ik je melden...

ik weet niet aan hoeveel knoppen je tegelijkertijd draaid maar mischien zou je de data moeten uitdunnen op een of andere manier...

waarom hebben mensen het altijd over midi loops? controllen doe je toch voor je sequencer of zie ik dat verkeerd?

Emmm ja misschien is het wel handig om te zien hoe het precies allemaal is aangesloten?

UC-33 gaat via usb naar computer, matrix via midi port i/o van mn dsp24 ...
Als ik mn de midi out van matrix disconnect, geeft Logic nog steeds overloads....
Ook als ik met de muis de schuifjes van Soundiver beweeg, gebeurt het zelfde...Heeft dus niks te maken met converten van ctrl naar sysex....

Ik hou deze thread in de gaten, lijkt precies op het probleem dat ik met de Casio gehad heb.

Origineel geplaatst door bikkel
Ja dan moet je in de MIDI filter settings kijken van Logic. Ik ben er zelf niet zo'n held in dit soort dingen, maar in principe kun je alles blokken wat uit de Matrix komt zonder dat je daar echt last van hebt. Alleen patches dumpen en selectie van de frontpanel syncen met wat je in Logic bij je kanaal hebt zou een probleem kunnen worden.

Ik heb trouwens het zelfde gehad of heb ik nog steeds met mijn Casio CZ-3000. Aan een parameter slepen, zandlopertje, 5 seconden wachten, en dan mocht ik weer.

Waar kan je de midi-filter precies vinden in Logic ?
Mn Matrix controllers blijven soms nogal hangen, waardoor wordt overspoeld met cntrl nummers....Je kan die controllers niet lokaal uitschakelen want dan werkt het ook niet meer via midi :(

Net m'n PC geformatteerd, maar het staat ergens onder settings. Dan heb je een rijtje met een stuk of 10 knoppen, dan kun je noten, sysex, cc's etc. apart uitfilteren of juist niet filteren.

Helaas ben ik niet veel verder gekomen dan wat proberen en dan kijken of ik nog last had van dubbele noten, het was uiteindelijk gelukt maar meer met pielen en proberen dan dat ik nou echt zo'n MIDI guru ben.

Back