Cubase SX vs Reason 2.5 Question

barn

Detroit nerd
Hoi,

Wat ik me afvraag:

Als ik beide programma's link via rewire...
dan kan ik in mijn midi-tracks bij midi-in ook modules selecteren van Reason... Bijvoorbeeld de matrix stepsequencer...

Lijkt mij dat je dan via die Reasonmodules je midi via Cubase naar je synths kan spugen zeg maar...

Krijg het alleen niet voor elkaar... Een instelling?

Iemand ervaring?

Re: Cubase SX vs Reason 2.5 Question

Origineel geplaatst door barn
Hoi,

Wat ik me afvraag:

Als ik beide programma's link via rewire...
dan kan ik in mijn midi-tracks bij midi-in ook modules selecteren van Reason... Bijvoorbeeld de matrix stepsequencer...

Lijkt mij dat je dan via die Reasonmodules je midi via Cubase naar je synths kan spugen zeg maar...

Krijg het alleen niet voor elkaar... Een instelling?

Iemand ervaring?

Misschien als je de rewire kanalen instelt in cubase? of een paar x een nieuw arrangement opent in beide progs?
Buiten dit werkt ut bij mij gewoon in 1x.. ennuh.. eerst cubase openen dan reason/rebirth.

Ze syncen wel gewoon goed... en mijn audiokanalen kan ik gewoon routen via rewire...

Daar kan ik alles gewoon mee doen...

Maar vroeg me dus af hoe dat met dat midi zat...

Ik kan uit m'n midi-in lijst de Reason modules kiezen dus het zal toch wel mogelijk zijn, om zeg maar de Matrix uit Reason via Cubase mijn synth aan laten sturen...

Zou best handig zijn...

Ook om Reason kladjes snel over te zetten in het 'echte' werk...

volgens mij is dat niet mogelijk agz cubase reason als "rack" ziet.. je kan natuurlijk je matrix omzetten naar midi en dan met cubase importeren..(maar helaas niet direct/live naar je apparaten) maar ik begrijp nu beter wat je bedoelde, en moet zeggen dat ik dat ook erg jammer vindt.. net als een rec/input voor reason.. =( (dat en meer waarschijnlijk in de volgende versie)

Origineel geplaatst door Maleh
volgens mij is dat niet mogelijk agz cubase reason als "rack" ziet.. je kan natuurlijk je matrix omzetten naar midi en dan met cubase importeren..(maar helaas niet direct/live naar je apparaten) maar ik begrijp nu beter wat je bedoelde, en moet zeggen dat ik dat ook erg jammer vindt.. net als een rec/input voor reason.. =( (dat en meer waarschijnlijk in de volgende versie)

klopt dat het niet kan..via rewire kan je idd wel de reason devices via midi aansturen, maar niet andersom..maargoed..daar heb je toch cubase dan voor? tenzij je de cubase sequencer haat ;)

jammer,

en beetje raar dat je ze wel kan selecteren dan in je midi-in lijst...

En tis eigenlijk meer omdat ik Reason heel goed ken, en Cubase (nog) niet... En dan is het altijd makkelijk om als je een ideetje hebt dit snel neer te zetten op je vertrouwde manier...

Plus dat ik de matrix vele malen beter vind werken dan de step-designer in cubase...

Olaf... jij was toch beta-tester van Reason?
Enig voorgevoel of Reason ooit iets met midi-out gaat doen?

Origineel geplaatst door barn
jammer,

en beetje raar dat je ze wel kan selecteren dan in je midi-in lijst...

En tis eigenlijk meer omdat ik Reason heel goed ken, en Cubase (nog) niet... En dan is het altijd makkelijk om als je een ideetje hebt dit snel neer te zetten op je vertrouwde manier...

Plus dat ik de matrix vele malen beter vind werken dan de step-designer in cubase...

Olaf... jij was toch beta-tester van Reason?
Enig voorgevoel of Reason ooit iets met midi-out gaat doen?

dan combineer je gewoon de sequencers van cubase en reason..het is toch allemaal netjes gesynced....

reason gaat volgens mij *nooit* midi-out krijgen..en ook geen VST/directX support..vergeet dat maar......

Olaf

Back