Welke Cassette tapes voor Fostex 280

volgens mij is het verschil bij 1 keer niet echt te horen. anders even een voorbeeld posten met 1 , 2 , 3 cycles...

Als je je tape goed opbergt en het verder geen tapes op leeftijd zijn, kun je ze gerust een paar keer gebruiken. Voor masters neem ik liever nieuw, want de kans op drop-outs of 'tape shed' wordt wel steeds groter bij gebruikte en oudere tapes. Voor bounces vind ik het nooit een probleem om gebruikte tapes te nemen.

Marktplaats staat vol met goede gesealde tapes.
Ik koop ze ook voor mijn Tascam 688.

Staan zelfs nieuwe That's tapes op.. super kwaliteit

Ik vind dat vrij prijzig hoor, of was het sarcastisch bedoeld ;)

edit: acht het valt ook wel mee als ik die prijzen nu zie, ik zit nog met mijn hoofd in de mediamarkt prijsrange van 2 jaar geleden ofzo

't is jammer dat je hier niet van amazon kan kopen anders:

[ame="http://www.amazon.com/MINUTE-STUDIO-QUALITY-BOXED-CASSETTE/dp/B00LB7HXJM"]Amazon.com: 60 MINUTE HIGH BIAS TYPE II STUDIO QUALITY BOXED AUDIO CASSETTE - 10 PACK BOX: Electronics

Over Maxwell Cassettes die Type XLS II's waren wel het neusje van de tapezalm toch? Die UR's type I zullen ook wel ok zijn toch? volgens mij zit daar niet zoveel verschil in met de TDK type I.

Laatst gewijzigd:
Inmiddels op MP 2 pakketjes bestelt:

5 x TDK SA90 14,- incl verzenden
7 x TDK SA90 19,- incl verzenden

346926_ZB_00_FB.EPS_1000.jpg

Verder nog 20 gebruikte TDK SA C90 gekocht bij een 2de hands muziekwinkeltje. 10,- moest ik betalen.

$_1.JPG

Dit waren de sjiekste cassettebandjes die ik ooit kocht. En ze klinken nog best goed!

$_1.JPG

cassettes_1_0.jpg

Ik weet alleen niet of ze nog te koop zijn en of de Fostex geschikt is voor metalbandjes.

Laatst gewijzigd:
Inmiddels op MP 2 pakketjes bestelt:

5 x TDK SA90 14,- incl verzenden
7 x TDK SA90 19,- incl verzenden

346926_ZB_00_FB.EPS_1000.jpg

Verder nog 20 gebruikte TDK SA C90 gekocht bij een 2de hands muziekwinkeltje. 10,- moest ik betalen.

$_1.JPG

Netjes, netjes ;)
Gaaf hoor!

je vermijd best al bespeelde banden te kopen omdat je altijd gezien bent,denk na waarom verkopen ze?

altijd versleten of wel in het midden of het begin heb je altijd slechte kwaliteit,koop enkel nieuwe (ik spreek van ondervinding dus)

die SA's die ik gepost heb zijn niet duur.

Over Maxwell Cassettes die Type XLS II's waren wel het neusje van de tapezalm toch? Die UR's type I zullen ook wel ok zijn toch? volgens mij zit daar niet zoveel verschil in met de TDK type I.

neen XLIIS is veel beter,er is een merkbaar verschil tussen XLII en XLIIS

de XLII's waren destijds ook de beste goedkope maxell chrome cassettes,maar de veel duurdere XLIIS is beter.

Het hangt ook af welk tape deck je hebt,ik denk niet dat je meerwaarde hebt met dure cassettes met een cassette multitracker,maar heb het nooit getest,ik gebruik enkel 2track.

Als je een top cassette deck hebt,geen multitrack dus ,met goede cassettes kan je een ongelooflijke goede sound verkrijgen ,kan soms beter zijn als met een pro R2R recorder!

Is het juist niet de bedoeling om die gruizige sound te krijgen?

Laatst gewijzigd:
Ik heb de Fostex 280 zojuist aangesloten. Om te testen of het apparaat functioneert heb ik een gebruikte tape in de Fostex gestopt. Echter stopt de cassette continue na enkele seconden met afspelen en maakt een dubbel klik geluid. Alsof de tape op het einde van de band zit, terwijl de band daadwerkelijk op het midden zit.

Enig idee wat er fout gaat?

Back