Goede ongebalanceerde instrumentkabel op rol

Als jij het verschil kan horen tussen verschillende soorten soldeertin... :okdan:

Ik waag me daar niet aan. Gewoon goed is goed genoeg.
En voor die fractie aan 7.35kHz presence dip die je high-end kabel eventueel veroorzaakt... er zitten niet voor niets EQ knopjes op je amp. :kroon:

Speakerkeuze, goede gitaarelementen, buizenkeuze (indien buizenamp) gaat allemaal veel meer doen voor je sound dan soldeertin A of B. Maar da's mijn mening.

EDIT; met betrekking tot premiumsolder, hier wat leesvoer:
http://www.head-fi.org/t/430983/premium-grade-solder

Leuke opmerking in post #46:
Cardas quad is the way to go for boardwork. It melts and reflows very easily, I build most cables with it. You'd have to be a masochist to want to use Mundorf for much more than plug terminations, it takes an insane amount of heat to melt it. It smells cool, though.

Laatst gewijzigd:
Ja kan ik :engel: (bij meerdere solderingen..)

Heb mijn eigen audio voorversterker met phono trap gebouwd (buizen)
en heb onlangs de volumeregeling (stappenschakelaar) vervangen voor
een identieke sckakelaar met andere waarden weerstanden (de nieuwe waardes
van de weerstanden geven alleen een geleidelijker verloop van het volume, kleinere stapjes)
de oude schakelaar gesoldeerd met wbt (met lood) en de nieuwe met mundorf, de weerstanden zijn van hetzelfde merk; wbt klinkt goed maar mundorf klinkt helderder.
wbt solderingen zien er mooier uit dan mundorf maar mundorf soldeerd ook prima.

En ja een goede buis doet meer dan een goede soldering ;)

"You'd have to be a masochist to want to use Mundorf for much more than plug terminations, it takes an insane amount of heat to melt it. It smells cool, though"

mundorf supreme schijnt behoorlijk wat warmte nodig te hebben...

Laatst gewijzigd:
Back