Give it up.. (Rework mix)

Niets meer aan doen ...

Maar even luisteren wat andere zeggen ik heb volgens mij de zelfde spiekers.

Thanx Dre.. :mega: nog maar even afwachten idd.

Het ging mij ook een beetje om het feit of de compositie past achter de verse.. en of ik niet beter een nieuw arrangementje probeer te verzinnen voor dat deel. :)

Ok.. thanx.. :mega: Ik kan daar wel wat schrappen.. de Clavinet is misschien een beetje veel ook samen met die synth pingel.

Op 3 minute 19 hoor ik een bubble bass dat vind ik dan weer niet passen. Die zou ik zelf niet hebben gedaan. Meer een echt lekker dikke sh-101 bass zou ook wel lekker klinken daar vermoed ik. Voor de rest met voices klinkt het gewoon zoals het hoort , :W

Klinkt technisch perfect Mac!
Qua liedje niet mijn smaak, is ook misschien wat te druk met de instrumenten tegelijk? hmm.

Vind dat de muziek bij ´time is near, yeah yeah yeah´ niet lekker meeloopt..
Alsof de muziek een andere kant uitwil dan de zang.

Het klinkt wel ´deep´.... :-)

Weer lekker bezig Pat..... op een heleboel dingen gewoon niets aan te merken of is al vermeld enzo :)
1 puntje (geen kritiek maar meer een idee) is de vocaal rond de 1.38 eerder te zetten en dan met een soort echo op "longer" en dan die whoosh er in omdat net even een spanningsveldje geeft ...... zit nu (imo) net even te veel op elkaar en dan is (imo) net dat effect weg. Dit is natuurlijk een smaakdingetje :)

Klinkt lekker. Funky met 80's vibe.. beetje cheesy maar dat vind ik geen manko. De zang lijkt een mix tussen Terence Trent D'Arby (flow) en Rick Astley (sound).

Thanx voor het luisteren en de tips :mega:

Qua stijl hou ik hier dus enorm van, vooral die EP's :okdan: maar da's puur persoonlijk..
Ben ook wel blij te horen dat de zang in goede aarde valt :D

Nu ik weer luister... de kick staat idd best achterin de mix.. had eigenlijk de bas wat meer naar voren gezet maar de balans is nu een beetje weg, daar ga ik aan werken. :)

De vocalen zijn eigenlijk geënt op een heel andere toonsoort en had ook een beetje mijn twijfels eerst of het wel voegde, maar ik vind het toch wel lekker jazzy in die chorus.. maar je hebt wel een punt dus Scep :D

Ga sowieso wel ff wat dingen uitdunnen.. misschien ook van de vocalen e.e.a. muten.. maar kan/ wil niet echt drastisch dingen veranderen aan de timing of melodie/harmonie.. ga wel ff experimenteren :)

Ben er nog steeds niet uit of de melodielijn van de verse helemaal lekker voegt met het EP arrangementje maar ik hoor verder niemand klagen dus.... :)

Misschien iets wat je liever niet hoort (en waarvan ik ook niet had verwacht dat ik het ooit zou noemen bij een van je tracks), ik denk dat deze versie beter werkt zonder vocals. Er zitten heel geinige details in de compositie die nu voor een deel worden ondergesneeuwd. En de verschillende toonsoorten helpen ook niet echt. Het kan (net), maar ik merk wel dat ik het minder mooi vind. Wat er muzikaal staat vind ik geweldig, helemaal als je qua sound keuze op sommige, heel sommige momenten een andere beslissing zou hebben genomen. Ik zou hem heel graag iets loungier horen.

Ha Bob, Ja het is niet helemaal matchend lijkt het.. maar heb dat vooral bij de verses dus..
Ik weet ook nog niet wat ik er aan/ mee ga doen, maar de ijskast helpt meestal als je even wilt wachten met het nemen van cruciale beslissingen.. :D

Ook nog bedankt voor de andere reacties.. :)

Back