pantha rhei - arv

Arv

Robot
Ontstaan uit een wat hardere jam, en dacht die neem ik is op. Kon het niet laten om het even in de groep te gooien.
Het is min of meer slechts een paar instrumenten en een RE-201 + wat overdrive.
Het was ook wat pielen om de bassdrum er doorheen te laten snijden, wat redelijk gelukt is.

acid/techno fun :)

Op/aan merkingen zijn altijd welkom, lucht je hart. :D

http://soundcloud.com/r_mon/panta-rhei-arv

Ja, die juno op de achtergrond. Beetje als sfeer-bepaler als idee maar kwam niet helemaal uit de verf zo merk ik.

Er zit iets flink in de weg bij die acid basslijn. Is dat die juno pad? Als een 303 acid lijn ook de basslijn is moet je dat in mijn optiek de rondingen van de 303 voelen in het laag. Nu is het een brei.

Ik zou die pad net voordat de kick erin komt weg faden. Hoef je de drums en kick in het bijzonder niet zo aan te passen.

Lekker hoor, die kick, hats en clap hoeven van mij ook niet zo. Ik vind het zonder echt een lekker duister sfeertje hebben... Al is het met kick wel dansbaarder natuurlijk... 303 patroontje gaat ook niet vervelen en die pad die erdoorheen komt mag van mij lekker aan blijven, bind het geheel mooi.

Dank allen!

@MadR, ik snap je punt, maar ik kreeg het niet zo rond omdat er 2 sporen met dezelfde acid line lopen. De ene spoor is de 303 droog, maar de andere de return van de RE-201. Dus dat knelt al per definitie. Ach het is ook maar een beetje een experiment met "sound". Maar uiteraard kan de bass ook anders klinken.. :)

Thanks Slave,
Inderdaad phaser. Niet te veel over nagedacht en zo gelaten zonder te tweaken, normaal zou ik hem niet op het tempo syncen maar het was de standaard phaser in Logic die volgens mij auto al gesynced is..

Ja, ik snap je punten, het wordt nu zaak "lessons learned" toe te passen in het volgende werkje, waar ik nu op zit te broeden. Die heeft meer inhoud en compo. Stay tuned. Maar zit in ieder geval in een acid/techno mood. :D

Wat er niet goed aan is; geen enkele vorm van melodielijn, irritante distortion, vervorming, eentonige korte beats en arpeggio's.
En deze ellende geeft jou het recht anderen totaal en compleet af te zeiken?

Omdat dit mijn nummer betreft moet ik toch even reageren.
Je weet dat wat je zegt onzin is en lees je eigen reacties op je liedje er maar op na, ik heb je nooit afgezeken. Sterker nog ik heb je opbouwend geadviseerd, zodat je wellicht alle hulp/reacties mee kunt nemen in het verbeteren van je eigen werk. Als je daar niet open voor staat, tja.

Ik vind hem eigenlijk vanaf die kick het lekkerst worden. Ik zie dit zo gedraaid worden in een duistere kelder dancing, met een aroma van oud bier en de verblinding van stroboscopen.

Die fade-out kan natuurlijk niet he :D.

Erg dynamisch, maar meer ook een tussenstadium van een work in progress. Mijn advies zou zijn uiteindelijk maar een klein stukje te gebruiken als basis voor verdere uitwerking. Om het anders te zeggen: het duurt te lang!

Dank je voor de comments bijlevel.
Klopt, het zijn "jams", die spontaan zijn gedaan en verder geen uitgedachte structuur hebben. Misschien vind je "The Trip" beter te pruimen.

Ik weet nooit zo goed of ik de tracks waar ik langer aan werk (uitgewerkt in Logic) en de simpele "jams" van elkaar moet scheiden. Misschien wel, maar voorlopig vind ik het een beetje therapeutische bezigheid zonder dat ik er iets mee moet.
Je hebt dus best gelijk, al maak ik heel veel verschillende dingen en de leukste staan niet eens online. :)

Ik weet nooit zo goed of ik de tracks waar ik langer aan werk (uitgewerkt in Logic) en de simpele "jams" van elkaar moet scheiden.

Ik weet dat je er niet om gevraagd hebt, maar mijn antwoord zou een volmondig "JA" zijn. Het gaat om twee heel verschillende processen. Als ik zin heb, kruip ik achter de piano en speel ik een uur vol met dingen die op dat moment in me opkomen. Misschien vergelijkbaar met een jam. Als ik een track maak, is er natuurlijk een creatief process, maar is het veel meer puzzelen om de juiste dingen op de juiste plek te krijgen. Dan komt het technische deel, de mix. Musiceren en produceren zijn voor mij heel verschillende bezigheden en verdienen het daarom van elkaar gescheiden te worden. Zoiets? :D

Back