Eerste usb midi interface gezocht.

TS-1

Nieuwkomer
Hallo iedereen!

Ik wil binnenkort mijn eerste hardware synth gaan kopen. Vooral omdat ik het knoppen draaien en eindeloos pielen nog leuker vind dan een track afmaken. Een audio interface heb ik al. Maar een midi interface nog niet. Waar denken jullie dat ik het best mee kan beginnen? Of heb je toevallig een leuke eerste interface te koop staan? Ik ben niet op zoek naar een monster kast met 100 in en uitgangen maar gewoon klein kastje met een paar uitgangen. Opzich zou een combinatie van een audio en midi interface ook prima zijn denk ik. Dan verkoop ik gewoon mijn huidige interface.

Alvast bedankt

Ja zoiets zou inderdaad mooi zijn! Ik heb alleen geen firewire op mijn pc...

Is een " maudio uno" al niet voldoende? 15 euro tweedehands! Niks met geluid.

Ik heb een tijdje terug een EMU 1616 verkocht voor 50 euro.. en dit is volgens mij ook wel een beetje de prijs. :)
Heb de 1820 versie (die nagenoeg hetzelfde is qua installatievereisten) perfect werken onder windows 8.

't Is al een oudere kaart en heeft een PCI aansluiting nodig, maar heeft 2 x midi OUT en IN natuurlijk, en klinkt echt ontzettend goed voor wat het kost. :mega:

Als Tascam fan wil em ooit nog weleens proberen maar het schijnt best lastig te zijn om em op een 'nieuwer' OS (windows 7) aan de praat te krijgen.. de legacy firewire-driver truc schijnt niet altijd te werken.
En de firewire verbinding op het ding zelf lijkt ook nog weleens kapot te gaan.
Wel een mooie controller voor niet al te veel geld. :)
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=tascam+1082

Back