Red Sound Darkstar Xp2 --> 185,-

En met een reden... Echt geen zak aan, ik heb er eentje gehad. Joystickjes zijn tof, maar die kan in dit geval niet alle ellende goed maken.

Ok, ik dacht dat ze best goed waren die dingen... Maar wat is er wel/niet goed aan dan?

Zo erg is dat ding nou ook weer niet hoor vind ik... mits je maar een goede effectunit erbij hebt!

Alleen qua support moet je NIETS voorstellen.. Red Sound heeft z'n eigen graven ingegraven en alle support en ontwikkeling stilgezet, sinds ze stilletjes zijn overgenomen. Al kreeg ik laatste keer wel weer antwoord op mijn vragen via e-mail.. maar de beloofde ROMs komen er waarschijnlijk nooit meer.

Maar 187 euro vind ik bijzonder weinig geld, als je er niet teveel van verwacht (en hoe kun je voor zo'n bedrag nou veel verwachten...). Hij heeft een vrij aparte (wel eenvoudige) sound, waardoor ik hem niet weg zou willen hebben uit mijn setup.

Voor meer relaas over dat ding, zou je het volgende draadje kunnen lezen:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=11778&highlight=darkstar

Origineel geplaatst door Blinx
Ok, ik dacht dat ze best goed waren die dingen... Maar wat is er wel/niet goed aan dan?

Het ding is rot (understatement) te bedienen, ruist als de neten, klinkt zwakjes, er zijn weinig verschillende klanken uit te halen, het klinkt allemaal een beetje hetzelfde, beetje nasaal zonder al te veel karakter, en ik weet niet of het nog steeds zo is, maar de filter inputs waren alleen te gebruiken met midi-info (dus alleen input als je een noot speelt)...

Los daarvan is het natuurlijk wel erg weinig geld. Maar goed, dat kan ook een begin zijn van wel een lekker synthje. Tweedehands Microkorg ofzo.

Pluspunt is wel weer dat ze erg netjes zijn qua constructie. Lekker stevig, ook lekkere knoppen enzo...

Origineel geplaatst door n0_key
en ik weet niet of het nog steeds zo is, maar de filter inputs waren alleen te gebruiken met midi-info (dus alleen input als je een noot speelt)...
Dit is toch normaal of niet soms? Zo dat je de ADSRs over je filter en VCA nog kunt gebruiken..

Bij de spectral audio syntrack en studio electronics ATC-1 gaat het ook zo, om maar eens twee bakken te noemen?

Weet ik ook wel, maar dat ding is een beetje als extra doosje voor de aspirerende dj in de markt gezet, gewoon tulpjes ipv jacks achterop, dat was oorspronkelijk ook de business van Red Sound, en dan is het niet onaardig om gewoon je input door het filter te kunnen raggen zonder gelul. Tenminste, dat lijkt mij niet onhandig. Ik kan me ook herinneren dat dat als nadeel werd genoemd door de SOS ofzo.
Ik dacht dat ik het ook gewoon kon op mijn MS2000 (toen ik 'm nog had dan...)

Maar goed, je koopt voor dit geld verder niks qua VA, dus als je dan niet verder wilt doorsparen, dan maar zo, toch?

Back