Drie midi interfaces

Pimpampeter:
Heb jij nog onderzoek gedaan of vorderingen gemaakt met de AL88c?
Ik zit er ook sterk aan te denken een paar van die units te kopen.
En uiteraard wil ik ook graag een stabiel systeem hebben dan.
Ik ben benieuwd of jij nog bevindingen hebt gedaan.

Ik heb er 1 gekocht. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik t ding hier nu bijna 3 maanden in t rack heb hangen en het nog niet geinstalleerd is. Waarom? Ik heb 2 totaal linkerhanden als t om dit soort installaties gaat.

Heb geprobeerd t ding snel te installeren, maar mn systeem ging plat, en door drukte heb ik het toen maar meteen ge-deinstaleerd. Overigens stond MSV, de importeur meteen voor me klaar om samen met me de installatie te doen, maar ik had simpelweg geen tijd. Waarom t fout ging? Je kunt met verkeerd instellen midi loops maken die je Cubase gewoon plat gooien. Ik ben er van overtuigd dat het superstabiel is, en helemaal goed gaat draaien. Alleen nog ff tijd vinden om het te installeren.

Met name de service van MSV geeft mij vertrouwen in de AL88. Ze gaan me niet iets verkopen als ze niet zeker weten dat het werkt. Dat de installatie niet heel makkelijk is kun je overal op internet ook terug lezen.

Dus heb je de tijd om t op je gemak te installeren? Meteen doen!

Hier nu ook 2*AL88c. Wel al aangesloten, maar nog geen tijd gehad om hem goed te testen. Maar ziet er veelbelovende uit.
Kan nu wel al zeggen dat ie stabieler is dan de MTP AV usb op win8.1 pro .... Dat was een regelrechte ramp geworden door overstap van XP naar WIN8.1.

Er komt ook een usb3 variant aan, U3-88c. :okdan:

Ik heb er 1 gekocht. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik t ding hier nu bijna 3 maanden in t rack heb hangen en het nog niet geinstalleerd is. Waarom? Ik heb 2 totaal linkerhanden als t om dit soort installaties gaat.

Heb geprobeerd t ding snel te installeren, maar mn systeem ging plat, en door drukte heb ik het toen maar meteen ge-deinstaleerd. Overigens stond MSV, de importeur meteen voor me klaar om samen met me de installatie te doen, maar ik had simpelweg geen tijd. Waarom t fout ging? Je kunt met verkeerd instellen midi loops maken die je Cubase gewoon plat gooien. Ik ben er van overtuigd dat het superstabiel is, en helemaal goed gaat draaien. Alleen nog ff tijd vinden om het te installeren.

Met name de service van MSV geeft mij vertrouwen in de AL88. Ze gaan me niet iets verkopen als ze niet zeker weten dat het werkt. Dat de installatie niet heel makkelijk is kun je overal op internet ook terug lezen.

Dus heb je de tijd om t op je gemak te installeren? Meteen doen!

Installatie is niet moeilijk, midi-loops proberen te vermijden. ;)
Je verbind de AL-88c poorten(of midikanalen) met een virtuele midipoort in copperlan.
Deze virtuele poort is dan zichtbaar in je DAW.
Je kan er zelfs voor kiezen om je bestaande midi-interface te routen naar een virtuele-midipoort.

Oh dat stond verder los van de AL88 :)
Ik heb ook nog naar dat ding zitten kijken omdat mijn computer tegenwoordig in een andere kamer staat.. Leek me ook handig.
Alleen heb ik toen maar gewoon bijna al mijn synths verkocht :P

Aha, Biam heeft er twee gekocht.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt als alles afgerond is.
Ik denk dat ik er ook eerst twee koop en als dat bevalt evt een derde.

Mijn geduld heeft me in de steek gelaten.
Vandaag heb ik twee stuks Alyseum AL-88c gekocht.
Volgens de planning zouden deze vrijdag moeten aankomen.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal werkt en wat me te wachten staat m.b.t. de installatie..

I'll keep you informed!

Ik weet niet of dit zou kunnen maar kun je die motu's niet op de één of andere manier aan elkaar koppelen en dan vanuit één vd 2 naar je PC/...??

Alyseum AL-88C

Ik heb 2 units staan met dus 16 midi in en out aangesloten.
via ethernzt doorgelust.
Werkt prima.

splitten , mergen, clock verdelen....alles is mogelijk

Wat kan de meerwaarde van een powered usb hub zijn dan?
regelt zo'n hub misschien vast ID's voor alles war erop is aangesloten?

Als dat zo is is het inderdaad de moeite van het proberen waard.
...
Ik heb hier zo'n hub in gebruik met meerdere USB-poorten waarop alles aangesloten is. Daar de usb-hub zelf met maar één usb-kabel naar de computer gaat, heb ik geen last van verwisselde ID's. Dus mogelijk is dat toch de oplossing (allicht hier geen problemen zolang ik aan de hub zelf niet begin te wisselen).

Ik zit ook aan te kijken op een volle Motu Express 128.. en dacht ook al "Wat nu?" .. en dan herinnerde ik de MIDI THRU poorten.. is dat dan geen optie in vele gevallen? Je kunt bronnen toch elk doen luisteren op verschillende kanalen.. of mis ik de adder in het gras?

Helemaal mee eens, als het geen soft-thru is zit je goed.

Als je problemen krijgt met 16 apparaten doorlussen heb ik nog niet geprobeerd,
als er geen problemen zijn is het goed, stroom gaat heel snel,
als die optocoupler slew rate problemen geeft merk je het snel genoeg, anders is er geen verschil.
Het grote nadeel is dat alle 16 aparaten de midi moeten processen,
waarbij weinig tijd over is voor de rest van het programma, meestal is dit nog te doen, bij oude apparaten met trage CPU ga je dit waarschijnlijks wel merken.
EEN MOOG LITTLE FATTY gaat zelfs zijn eigen firmware overschrijven als die teveel MIDI input krijgt om te bufferen.
Als je geen Moog hebt kun je het proberen!, ook geen sysex codes versturen lijkt mij wel zo slim.

Oja het belangrijkste, je noten worden achterelkaar gezet, 1 midi poort speelt geen noten tegelijktijdig maar serieel,
met veel drums tegelijk ga je dit merken, bekijk dus op welke posities je noten komen, dubbelle sounds zet je op een andere poort.

Nou, die Alyseums die ik gekocht heb worden volgens de website van Music Store Koln pas 21 november 2016 geleverd.
Dat schiet natuurlijk niet op..

mijn ervaring tot nu toe;

Bij een complexere instelling heb ik toch moeite gehad met de midiclock routing van de Al88c.
Uiteindelijk is het goed gekomen door eerst alle kanalen te routen zonder midiclock en later de clock routing geplaatst.

Zodra er activiteiten zijn op de midikanalen kan de AL88c vastlopen tijdens laden nieuwe snapshot(instelling).
Bij wisselen van setup HW naar DAW doe ik daarom eerst alle connecties handmatig clearen, daarna een refresh en dan kan ik pas 100% zeker een nieuwe snapshot laden.
Wellicht te omslachtig, maar het werkt voorlopig iig zo.

Hardware technisch een geweldig apparaat, software mag mijn inziens nog wat aandacht gebruiken.

Er komt vast ooit nog een 3e hier het is meteen een handige 'thrubox' met routing voor live-toepassingen.

Nou, die Alyseums die ik gekocht heb worden volgens de website van Music Store Koln pas 21 november 2016 geleverd.
Dat schiet natuurlijk niet op..

Das zuur....

Bij MSV zijn ze nu ook door de voorraad heen. Dat wordt nog ff wachten.....

Ik ben er ook zeer in geïnteresseerd. Samen met een Motu 16A lijkt het me een solide oplossing voor audio, mixing, MIDI en CV, ook op het moment dat de computer uit staat.

Tja het blijft midi he.

Ben ik toch wel gewoon blij met mijn oude dual proc G5 met 2 AMT8's :D

Back