The Naiad

azzjemenou

Ouwe rot
Hee SF'ers! Op verzoek van Dr van Lansberg hier weer eens een track van mij. Het is het resultaat van de samenwerking met een songwritersduo uit Groningen. Dat vraagt altijd wat geven-en-nemen, maar ik vind het eindresultaat best aardig. Ben benieuwd naar jullie reacties!

https://soundcloud.com/azzjemenou/the-naiad

Hmmm, de video verklaart veel, gelukkig. Mij te zoet. Ja daar kan je natuurlijk niks mee. Mij valt wel op dat het af en toe wat houterig klinkt. (En helaas valt de dame toch meer op de heer in zijn luipaardvelletje dan op mij...:))

Nou ja de samenwerking en het geven-nemen heeft toch geresulteerd in een mooie track zeg!!
Ik zag in het comment op sc dat je dit zelf hebt gezongen? Goeie stem heb je!!
Houterig totaal niet. Maar ik ben toch al een fan van je en dit stijgt weer in niveau imo.
Mooi gedaan en complimenten. Ondanks de vermelding dat de "gaatjes volgezongen zijn".
Mooi arrangement van strings ook. Meerdere keren geluisterd.
Wat voor drums zijn er gebruikt? Of is dit geen cb geweest? Zo te horen aan gitaarwerk niet.
Groet
Frans

Dank je wel Frans!

De gitaren zijn live, de rest is digitaal. De drums heb ik ingespeeld met Superior Drummer.

De vocals zijn deze keer niet van mij, dat is een zanger uit Groningen die een track van mij heeft ingezongen.

Dit nummer weet ik bijzonder te smaken!
Zooo anders dan het vele gedreun (oneerbiedig, ik weet het ;) )dat hier op dit forum passeert.
Heel goede stem!
De mixing kan wat beter en de drums klinken mij wat droog en kunnen wat meer compressie gebruiken.
Het subtiel gebruiken van verschillende soorten effect verhoogt het luistergenot nog meer.
Zelf vind ik het geheel iets te breed opengtokken qua stereobeeld. De drums hoor je bv. over 180 graden (uiterst links naar uiterst rechts).
Dit nummer eens opnieuw afmixen wat tot een verrassend ander resultaat kan leiden.
Knap werk! Zo hoor je ze niet veel meer tegenwoordig :).

Cheers,
Exo. :mega:

Dank je wel Exo!

Het afmixen van een track, waarin ook live wordt gezongen en gitaar gespeeld, is een hoop werk merk ik. Er zit al en paar dagen werk in deze mix.

Ik gebruik de kits van Superior Drummer nu zonder veel aanpassingen (panning, compressie e.d.) Daar kan ik nog wel wat meer mee experimenteren. Maar k ben geloof ik beter in muziek maken ;)

De gitaren zijn live, de rest is digitaal.

Wat heb je dan zoal gebruikt?
Afmixen is een langzaam proces dat je keer op keer wat dichter bij de perfectie brengt.
Laat het nummer een week of twee liggen en luister dan alsof het niet van jou is en je het voor de eerste maal hoort.
Noteer wat je er zou aan veranderen en test dat uit.
Dat helpt goed ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Deze had ik even gemist. Mooi dat hij nog eens voorbij komt. Op SC had ik al geschreven dat ik hem verrassend vond. Komt door de combi van de luchtigheid van een pop liedje met de azzjemenou sound later in de track. Het tweede deel vind ik dan ook echt iets mooier :). De vocal vraagt naar mijn smaak iets teveel aandacht, die mag wel iets minder pontificaal aanwezig zijn (mijn mening). Verder eens met Frans dat je de boel weer prachtig hebt gearrangeerd :okdan:.

Ja ok, op zich goed resultaat, maar het mag iets vuiler.
Dit is geen negatieve kritiek, maar ik vind het nu wat te schools aandoen.
Te gepolijst en te voorzichtig waardoor er nog weinig ziel overblijft.

Bedankt voor het luisteren en jullie reacties! Als ik deze song na een paar maanden terug luister heb ik gemengde gevoelens. De samenwerking met een folk duo leverde iets op dat ik zelf ook verrassend vind en best aangenaam, maar dat ook niet helemaal eigen is geworden. Het voelt wat als muzikaal behang bij een folksong ;) Misschien dat ik nog een Azzjemenou-remix ga maken, lekker knippen en plakken, wat meer symfo invloeden haha

Prachtig arrangement, klinkt super. Wordt er vrolijk van op deze regenachtige dag. Bijna gemist in de drukte van alle dag.

Nou dat bladeren gaat wel aardig snel. Als me de eerste seconden niet meteen aanspreken dan klik ik weer op iets anders. Remixes sla ik sowieso over (allergie tegen na-apen) en bonktracks die voor 80% uit drum en bas bestaan zijn ook niet echt aan mij besteed.

Maar....als er iets origineels in zit,dan ben ik een en al oor :)

Back