Mixer opdoeken??

Beepr

Lekker lang lid
Hallo mannen,

Ik heb een vraagje, eigenlijk voor mensen die van een hardware mixer zijn overgestapt naar uitmixen in software.

In de nabije toekomst wil ik namelijk mijn studiootje gaan inkrimpen, te beginnen met mijn mixer.

Heb nu een O2r maar ik zou eigenlijk wel in software willen gaan werken met een powercore kaartje
en eventueel een midicontrollertje om nog wat hands-on control te hebben.

Heeft iemand van jullie ervaring met de overstap naar 100% softwarematig mixen en zo ja hoe bevalt dat?
Niet alleen kwa klank maar ook kwa bediening, wat valt mee, wat valt toch achteraf tegen...?

Het idee is om via een Mackie VLZ 1402 die ik nu als submixer gebruik te gaan gebruiken om mijn
hardware synths en vocalen in de PC te sluizen via een Audiophile kaartje en intern dan zoals gezegd
met ondersteuning van een Powercore (of 2) dan de zwik uit te mixen.

Goed idee of absolute ramp?

Help! :confused:

Als je nu toch al digitaal mixed met die O2r dan boeit het qua geluid alvast al niet. Als je toch graag een beetje kloot met faders kun je bv een Mackie-controller er bij kopen. Kleiner wordt je studio dan alleen niet.

Wel natuurlijk een hele fijne integratie van alles.

Bedankt voor je antwoord Bikkel!

Het gaat me ook om inkrimpen van de effecten, patchbays,
wat modules en noem maar op, vandaar ook de powercore(s)

Dus niet zozeer minder ruimte maar ook minder gear (overzichtelijker),
maar wel liefst met behoud van dezelfde mogelijkheden als ik nu heb,
maar nu aangevuld met de mogelijkheden die softsynths en -samplers
bieden en een nu echt snelle 100% recall mogelijkheid.

Ik vraag me alleen af of ik niet teveel inboet met gemak en geluidskwaliteit,
vandaar ook de vraag aan mensen die al zijn overgestapt...

Werk (mix) je zelf ook in de PC of Mac?

Nee, ik ben juist meer hardware gaan werken. Dat omdat ik de klank van softsynths ergens iets vond missen, en tot nu toe heb ik daar ook gelijk in gekregen. Moest te lang pielen op geluiden voor ze goed waren.

Maar het gemak van een digitale mix omgeving met total recall mis ik echt enorm. En ik had dus niet eens een Mackie control, puur lijntjes trekken knopjes draaien met de muis, met een niet al te snelle PC.

Dr. Macabre aka Hitman werkt nu een tijdje met de setup waar jij het over hebt, en hij is heel erg enthousiast er over. Op http://www.paranoid-section.com/forums/ staat zijn forum, misschien kun je het hem gewoon ff vragen.

Back