Korg ESX 2 kapt ermee

ToneShifter

Nieuwkomer
Neen! Bouwend aan een minimalistische pattern, slaat zojuist mijn ESXie dood. Snel de powersupply eruit getrokken en weldra rook ik een milde brandlucht. Not funny!
Iemand enig idee wat mijn apparaatje hier overkomen is?
Ik ben geen electrotechnicus, maar hoop toch echt dat dit overkomelijk zal zijn.

'K heb 'm pas een maandje )-:

Tips en suggesties zijn welkom.

Al met batterijen geprobeerd? Of een andere adapter? Heb je de originele Korg adapter gebruikt? Die kan nogal wat mAs leveren. Een adapter met lager vermogen kan heet worden. Al vraag ik me af of zo'n ESX nou echt zoveel trekt als -ie ook op batterijen kan.

Opgelost. Het lag niet aan de voeding. (origineel)

Kapotte (microscopisch kleine) zekering.

*Fuse bypassed* en hij knalt weer als een malle.

(-:

Maar er is wel wel reden waarom die zekering is doorgebrand dus zomaar bypassen is mogelijk vragen om problemen. ik zou hem vervangen....

Idd een zekering klapt er normaliter niet zo maar uit. Dus er kan meer aan de hand zijn. Iig vervangen

Wat mij betreft een tijdelijke oplossing hè (-; Het kost even wat tijd, de juiste een meest geschikte miniscule 'fuse' te achterhalen en te bemachtigen, maar wanneer deze eenmaal in het bezit is, staan er gelukkig enkele lieve mensen voor mij klaar om 'm met de juiste middelen en het juiste vakmanschap op de juiste plek op de juiste printplaat te solderen. (-:

Desalniettemin, wat betreft een eenduidig antwoord op de vraag:"welke 'fuse' heb ik nu werkelijk nodig?", kan ik nog wel enige hulp gebruiken. Overigens, bij voorbaat dank voor de eerdere uitgesproken zorgen. Ik voel mij gewaarschuwd.

Maar nu, de afbeelding: (1.5A - hoogstwaarschijnlijk MSD (k?))

Hoe heet zo'n friemelding nu werkelijk? (Type, nummer enz. In het Nederlands, hehe)

Attachments

• fuse.jpg
    fuse.jpg
    38,2 KB · Bekeken: 89
Allereerst fijn dat de oorzaak is gevonden en er een oplossing voor is, maar ik begrijp niet zo goed waarom je de esx2 zelf uit elkaar gaat halen terwijl die pas een maandje oud is? Je hebt(had) toch gewoon garantie op die korg?

Het is een tweedehandsie hè, (die dingen worden al jaren niet meer gemaakt) dus garantie tot aan de voordeur van de marktplaatsverkoper. (-;
Daarbij, een beetje DIY freubelen vind ik wel zo charmant. Zeker wanneer het slagen mag. d-:

Back