Howl

vink

atropos-krans-os
de meest diepteloze stad van dit kale land
nieuw nummer. ik weet niet of de mix geheel goed zit, maar dat kan nog vanwege de 'versheid' zijn.

zeer gothisch-erotische-esoterische tekst, wanneer je m verstaan kan... verder geen achtergrond info, duik in het diepe, zou ik zeggen...

o toch wat info; 4 zanglijnen, 3 van mijzelf, en éen van mijn vriendin, sandra.

Laatst gewijzigd:
Deed me wat denken aan Diamanda Galas, ken je die ?

De instrumentale was me iets te repetitief en de vocals zijn totaal onverstaanbaar.

Verder leuk experimentje. :)

Deed me wat denken aan Diamanda Galas, ken je die ?

De instrumentale was me iets te repetitief en de vocals zijn totaal onverstaanbaar.

Verder leuk experimentje. :)

diamanda galas; die ken ik, en vind ik heerlik. zelf doet t me er niet aan denken, al kan ik t me enigszins voorstellen.

ja, dat repetitieve, ik heb wel zoveel mogelijk variatie willen maken, al wil ik graag dat repetitieve. soms gaat net er langs, is het te.

vocals. onverstaanbaar. ja, klopt. vind ik niet altijd een probleem, b.v. jesus lizard (geproduceerd door steve albini, die de neiging had/heeft de zang nogal in de mix te laten zakken), de zanger is ook amper te verstaan. hier zou ik de verstaanbaarheid wel wat belangrijker vinden. werkelik totaal onverstaanbaar? ik heb waarschijnlik om dat ik dat ook te zeer opmerkte, de tekst er bij geplaatst, bij soundcloud. korte, ja, repetitieve tekst...

awesome

dank!

[de reakties op dit nummer, zijn meer wisselend dan bij andere nummers, buiten synthform.]

o ja; over 'Verder leuk experimentje', ik vind zelf dat ik nog in de opbouw fase zit, mijn stijl aanscherpen, beter opbouw, zonder verlies van het repetitieve.., wellicht meer eksperiment, en variatie.... het 'gebrek' aan variatie is soms een kracht, soms een beperking.

goed..

dank voor jullie reakties, ik neem alle opmerking altijd mee.

Laatst gewijzigd:
T's een eigen stijl en heeft emotie. Dat is op zichzelf al lovenswaardig. Al met al mij wel wat eentonig/ te repeterend. Meer variatie / nuance inbrengen zou de spanning ten goede komen. Maar je unieke stijl heeft wel potentie

Lekker hoor. Die vocals zijn prima te volgens voor mij. Ik zou na een tijd er nog een zwaardere lange kick/bass onder gooien. Om de maat die minstens 2 tellen doorklinkt, lekker die drive erin houden.

Hehe, aparte shit. :P
Je kan er nog veul meer mee doen denk ik. Je kan het reuze cool maken denk ik zelfs. Maar dan is er nog wel een hoop werk te doen m.i.

T's een eigen stijl en heeft emotie. Dat is op zichzelf al lovenswaardig. Al met al mij wel wat eentonig/ te repeterend. Meer variatie / nuance inbrengen zou de spanning ten goede komen. Maar je unieke stijl heeft wel potentie

ja, variatie en nuance, daar ga ik mee verder. mijn techniek verbetert zich langzaam.... en verder, dank je voor je opmerkingen, over eigen stijl en vooral over emotie.

Lekker hoor. Die vocals zijn prima te volgens voor mij. Ik zou na een tijd er nog een zwaardere lange kick/bass onder gooien. Om de maat die minstens 2 tellen doorklinkt, lekker die drive erin houden.

is een heel goed idee, en had nog een ander idee om de drums wat meer te variëren, zonder aan de patterns te klooien, maar met... wie weet komt er een versie waarbij de drums levendiger worden...

Hehe, aparte shit. :P
Je kan er nog veul meer mee doen denk ik. Je kan het reuze cool maken denk ik zelfs. Maar dan is er nog wel een hoop werk te doen m.i.

ja, dat gevoel heb ik ook en tegelijkertijd niet. toch, ga ik verder in op de details van het nummer, een hoop werk in de details, vermoed ik...

of er werkelik een nieuwe versie zal komen, weet ik niet. ik heb het al herhaald, ik kom uit het niets, geen muzikale achtergrond (ja, zanger geweest van götterdämmerung...), ik ben nog immer in mijn leerjaren.

ik kies er meestal voor om een volgend nummer alle opmerkingen, en nieuwe dingen die ik ontdek te gebruiken.

wederom, dank allen voor de opmerkingen! kritisch, i like! daarom post ik ze, de tracks. en zelfs wanneer men kritisch is (leuk om tot 'men' gereduceerd te worden...) merk ik nog dat overtuiging in dit nummer zit.

Back