crush n blend gssl compressor

R. Koppes

Ouwe rot
Ik heb een print gemaakt voor de gssl Crush n blend optie.
Wellicht heeft iemand ook intresse in een pcbtje... ?

gebalanceerd 2x stereo in en een stereo gebalanceerde mix uit.
...alles hoogwaardige componenten..:okdan:

crushnblend.jpg

Ja ik heb wel interesse! Mocht je het sidechainbord ook nog over hebben, ook interesse!

Groet.

Allen bij voldoende belangstelling ga ik aan de slag.. :-)
Heb er namelijk zelf 8 nodig voor mijn project en die gaan precies uit 2 eurokaarten..

Wat voor 10uF condensatoren had je in gedachten? Die exemplaren van Wima met grotere waarden hebben namelijk een grotere rastermaat (MKP's zijn helemaal kolossaal!), wat heb je nu gebruikt 5mm?

Dat worden hoogwaardige audio condensatoren, pittig aan de maat...welke precies weet ik nog niet..
Maar de steek lijkt wel iets van 10mm, ik zal eens navragen, want een collega heeft dit opgezet voor me..
Maar heeft al wel de condensatoren besteld..

Let er mee op, want dat zijn inderdaad joekels.

MKS2 max 6.8uF
Of deze:
MKS4 10uF

Misschien dat ze bij Conrad wel wat andere maten hebben, maar ik zou rekening houden met die 27.5mm steek. Een andere optie is een mooie bipolaire elco zoals deze:
Nichicon Muse ES

Ik weet niet of die ssm2142 een goed idee is. Ik zou dan eerder voor een that1646 (niet drop in replace trouwens) gaan of andere optie. Waarom trouwens die 10uf caps? Die zijn in principe niet nodig en je kunt ook gewoon 22uf elco's gebruiken mocht je dat willen. Ik zou nog even verder naar de ontwerp/test/research fase gaan eerlijk gezegd voordat je boards gaat bestellen.

Waarom geen SSM2142? Volgens mij zijn SSM2142/THAT1646/DRV134 zo'n beetje hetzelfde, er zijn wat variaties met condensatoren wel of niet in de sense lijnen.
Ze hebben allemaal vette bypass van de voeding nodig, en zorgvuldig geroute uitgangspaden (even lang, liefst parallel).

Hoe om zou je de elco plaatsen dan ?
De DC offset moet weg dus is wel degelijk een condensator nodig...
Bydeway het worden geen hele hoogwaardige, maar gewoon iets van MKS 5mm steek.
Het heeft niet veel zin hiervoor beter/duurdere/grotere te nemen ivm rest v/h design (opamps etc)

Test volgt nog.. we maken zelf de printjes... misschien volgende week..

Hoe om zou je de elco plaatsen dan ?
De DC offset moet weg dus is wel degelijk een condensator nodig...
Bydeway het worden geen hele hoogwaardige, maar gewoon iets van MKS 5mm steek.
Het heeft niet veel zin hiervoor beter/duurdere/grotere te nemen ivm rest v/h design (opamps etc)

Test volgt nog.. we maken zelf de printjes... misschien volgende week..

Als je in de senselijnen condensatoren doet , dan moeten dat inderdaad bipolaire elco's zijn (of grote film condensatoren).
In het elektuur artikel van maart 98 zitten de senselijnen meteen aan de uitgangen. In het datasheet SSM2142 staan ze wel (10uF BP), THAT1646 ook, bij DRV134 zitten de senselijnen dan wel weer direct aan de uitgangen. Kweenie, in mijn balanced outputs (heb er nog PCBtjes van :D ) heb ik nette 10uF condensatoren gebruikt (en SSM2142). Laat maar weten als je dat Elektuur artikel wil (staat ook de balanced receiver in met SSM2141).

Bah, hifi.. ;)
:D

Laatst gewijzigd:
SRPP, graag.. stuur maar naar mijn email.. kan ik dat schema ook even bekijken....

Welja:

Het Elektuur schema:
Elektuur%20Mar%201998%20balanced%20connections_zpsj2ntsq4h.jpg

Wat ik ervan gebakken heb:
LFlab%20SSM2142%20output%20schematic_zps1c6aaouh.jpg

LFlab%20SSM2142%20output%20layout_zpsx3dpa6wd.jpg

De rode stippels zijn het aardvlak wat nog niet ingekleurd is.
Dat IC (SSM2142) wil wel graag een lage impedantie aan de ingang zien, dus eigenlijk zou je daar beter een buffer voor zetten.
In het geval van de crush en blend is dat dan de balanced receiver aan de input, maar wat voor bewerking zit daar na (en voor de balanced output, voor gain reductie, vactrol?)?

Edit:
F-it, ik heb hem in mijn dropbox gehangen: Elektuur symmetrisch/assymetrisch

Waarom geen SSM2142? Volgens mij zijn SSM2142/THAT1646/DRV134 zo'n beetje hetzelfde, er zijn wat variaties met condensatoren wel of niet in de sense lijnen.
Ze hebben allemaal vette bypass van de voeding nodig, en zorgvuldig geroute uitgangspaden (even lang, liefst parallel).
Vergeet mijn opmerking over de ssm2142, nu je schreef over de drv134 ging ineens het licht branden.. dat was hem welke je beter niet kunt gebruiken. Of 1646 of 2142 inderdaad. 2142 is wat makkelijker in te zetten, that1646 is wat lastig met de sense zo uit mijn hoofd.

Ik denk dat het alleen gaat over de sense lijnen van die driver ic's niet over capaciteit in serie met de uitgangen.

Ik wil wel een printje zodra je zover bent. Als je hem tegelijk met je eigen bord compleet wilt maken wil ik je ook wel (extra)vergoeden.

Back