Reason re-wire ervaringen in Ableton

MacGyverGear

midi-life crisis
Hi,

Sinds een paar dagen heb ik Reason 7 hier actief. Eerder had ik bij een dergelijke versie 5 al succes met een re-wire binnen Ableton en dus leek de upgrade met de audio-record mogelijkheid de perfecte aanvulling op Ableton aangezien ze elkaar niet in de weg zitten qua midi aansluitingen.. iets waar Cubase en Ableton elkaar behoorlijk bijten en allerlei midi controllers en heel veel plugs niet ik dit re-wire

Als ik bv Ableton open en daarna Reason 5, gaat het re-wiren zonder enig probleem maar als ik versie 7 open is er binnen Ableton geen enkele re-wire source (audio/midi) te bekennen.
Het zou met de nieuwere versies ook gewoon moeten kunnen heb ik begrepen maar tot nu toe geen succes hier.
Is er misschien iemand die beiden programma's ook gebruikt en dit probleem herkend?

Thanx alvast :mega:

Laatst gewijzigd:
Ja, dat zou het nog weleens kunnen zijn ja.. :) Ik heb Reason 7 vanaf de DVD geïnstalleerd en ook geen optie 32/64 bit gezien bij het installeren.
Ableton draai ik in ieder geval de laatste versie (9.6 dacht ik) in de 32 bit versie, aangezien ik bepaalde oudere plugs graag blijf gebruiken.
Maar ik ga het even testen.. thanx voor de input iig :mega: Ik laat nog even weten hoe het uitpakt met de 64 bit versie.

Oh.. ander vraagje nog. Is Reason ook in een 32 bit versie te installeren?? Dan zou het probleem ook kunnen fixen dan :)

Ja dat kan. Je moet ff zoeken op de Propellerhead site..

je kan 7 nog wel downloaden/installeren in 32 bit.. 8 niet. (vandaar dat ik 7 nog gebruik)

Ah.. oke :)

Reason 7 re-wired prima in Ableton 64 bit iig.. Ik moet nog even wachten tot de licentie op mijn account staat en dan ga ik de 32 bit versie installen..
Super bedankt voor het meedenken!!. :okdan:

Ben een beetje aan het proberen nu maar zit met nog een vraagje.

Binnen Reason audio opnemen terwijl het draait in Ableton via re-wire, maar dit lijkt niet zo eenvoudig zoals het bij midi gaat..
Ik moet in Ableton de audio doorsturen naar een Reason audio source, maar dient zich niet aan. Moet ik daarvoor eerst iets in Reason zelf configureren, of behoort dit niet tot de opties?

Edit.. drag 'n drop van Ableton naar Reason werkt wel .. dan moet het maar zo :)

Laatst gewijzigd:
Nog even een kick voor de audio record in Reason via een re-wire binnen Ableton (of 'n ander DAW).
Heb ook een Nektar P1 controller voor Reason, en het zou toch wel handig zijn als ik deze kan gebruiken bij ff snel een paar kanalen opnemen (armen)..
Het probleem is dat ik geen geluid naar de Reason sample input kan sturen vanuit Ableton.
Audio settings zijn ook niet beschikbaar binnen Reason en in Ableton is er dus geen audio source voor Reason om het op te nemen geluid naartoe te routen.
Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?

Thanx Niel, vrees idd dat audio in Reason opnemen niet gaat werken in deze configuratie..

Had eerder een ander programma (Cubase) wat ik als master gebruikte maar als ik dan Ableton re-wire blijft er bijna niets over van het programma en de functionaliteit die het stand-alone voor me heeft.. liever dus Ableton als re-wire master :)
Live as ReWire slave

Before starting, please note that when Live is running as a ReWire slave:

No VST or AU plugins are available.
It is not possible to use MIDI controllers as native Control Surfaces in Live.
Max for Live is not available.
No physical audio inputs/outputs are available in Live. The ReWire master application is handling the audio interface and the ins/outs. External material can be recorded with the master application only.
No MIDI outputs are available either. Use the master application to send MIDI notes to your external synthesizers.

Dat is dus de reason waarom ik nu deze 2 programma's probeer te combineren en Ableton als master laat draaien.
Vind het iig al een grote plus dat Reason een midi controller toelaat via re-wire.

Back