DSI MEK ( dave smith mono evolver key )

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
liefst de potmeter-versie

uit rookvrije omgeving

als je m kwijt wilt, hoor ik het graag

ik heb ook gedacht aan de pro2, nooit zelf bespeeld, maar die lijkt me wat tammer qua geluid (en toch bijna 2 keer zo duur) of heb ik het mis wat geluid betreft en is de pro2 een dikke stap vooruit t.o.v. de evolver?

;) helemaal niks is ook niks.

ik wil graag iets handzaams dat meekan, analoog met een digitaal randje. sequencer ingbouwd.
zo kwam ik vanzelf weer op de mek uit.
zou eigenlijk liever een bemi easel kopen, maar de prijs houdt me tegen, ook gelet op alle opmerkingen over de bouwkwaliteit.

tja, dat is op zich niet iets waar ik veel aan heb, behalve dan dat ik je avatar weer even heb bekeken

Waarom geen Pro 2? Voor mij een behoorlijk verbeterde versie van de MEK, echt een aanrader!

daar zal ik s even goed over nadenken dan, bedankt

dus de pro2 kan net zo stevig industrieel klinken als de evolver?

Absoluut, maar hij kent ook veel meer nuance en de filters zijn onvergelijkbaar beter. State variable(OB6), SSM clone(P6), traploos parallel of serieel, Bandpass etc etc

Daarnaast uiteraard het stuk para/polyfonie, en de veel betere sequencer...

Ik zou het wel weten. Sterker nog, mijn Pro2 blijft! Maar er staan er inmiddels zat te koop, soms zelfs voor uitstekende prijzen :)

Ik heb de pro2 2x gehad evenals de PEK. (en de desktop voor 8 voices)
De mogelijkheden van de Pro2 gaan inderdaad veel verder dan de MEK, de seq is een topper (CV en midi seq ) met een heleboel toewijsbare parameters per step ! (Wat bij de PEK alleen 1 x note seq is)
Ik heb de P2 weggedaan omdat ik m vaak té dominant vond (in een samenspel van andere instrumenten) maar industrieel klinken kan ie zeker, maar niet zo heftig / weird als een PEK.

Succes Leo, ik zou gaan voor de P2 ;)

even een snelle vraag aan 154 en freelander en wie maar wil antwoorden, over de sequencer. heel uitgebreid, maar heeft ie alleen realtime opname of zijn er ook 16 draaiknoppen aan toe te wijzen om de sequence vanuit de sequencer te maken, net als op de evolver of maq16 en andere trad step sequencers?

een sequencer waarin ik mijn knoppen gedraai kan opnemen is leuk, maar niet wat ik zoek, ik wil steps kunnen gaten vanuit de sequencer en dan per step aan een knop draaien om bep paramters te sequencen.
kan dat ook in de pro2?

FF snel, want ik moet werken :( Toewijsbaar is alles en per step kan je tijdens de seq ook de waardes aanpassen, toewijzen / wijzigen. Voor ext Midi seq kan je alleen de midi notes veranderen, CV heeft meer mogelijkheden (gate pitch etc)

Leuk om te horen over de MEK (PE), heb er hier een een upgraded met de DSI PE boards en knoppen. Echter na de upgrade lijken die toffe patches weg. Onder andere die motorrace patch. Heeft iemand nog een goede werkende patch bank sysex liggen voor een MEK PE?

Status
Please reply by conversation.
Back