Hallo

K

kees-p

Guest
Hallo!
Ik zal me dan ook maar eens aanmelden.. Ik ben Kees, woon in een klein dorpje in het noordwesten, en kom hier nu toch al bijna een jaar (of al weer 2 :confused: ) af en toe dit mooie forum bekijken. Ik ben nu 17 en een half jaar oud en heb op muzikaal gebied nou nog niet echt wat gemaakt. Heb me tot nu meer bezig gehouden met het bespelen van keyboard, en wat geluidjes maken.
Het is allemaal begonnen toen ik 15 jaar was (bijna 16). Ik wilde m'n computer verkopen voor een scooter. Moeders was het er niet mee eens, en vond dat ik misschien beter maar wat anders voor dat geld kon kopen. Ik wilde altijd al een hele tijd 'professionele muzikant' worden (had geeen idee hoe moest), dus ging ik maar naar de plaatselijke muziekboer om iets te kopen waar je zelf geluiden mee kon maken.
Dat werd uiteindelijk mijn eerste synthesizer, een GEM S2 Turbo (veelste duur gekocht, maarja.. daar leer je weer van). Dat vond ik wel leuk, en begon de dikke manuals maar door te spitten. En na een half jaar is dat gelukt. Alleen omdat het moeilijk te programmeren is (zeker als eerste synth) wou ik toch maar iets erbij kopen, iets meer met trance-samples, want dat was nog steeds wat ik wou maken, maar kon het er alleen niet uithalen. Dus ik ging weer naar een muziekwinkel en kocht een E-mu Orbit.
Daar was ik wat meer tevreden mee, maar ik wilde natuurlijk nog meer hebben (dat krijg je met zo'n hobby....). Dus een tijd later, toen ik weer geld had, kwam er een S2000 (van leo), een computer en een Midisport 2x2 kastje bij. Ik had een illegale versie van Cubase gedownload, alleen die heeft nooit gewerkt, vandaar dat ik gewoon maar bleef spelen op mijn keyboard en module, en niks met de rest deed.
Tot afgelopen zomer, toen ik weer veel geld had verdient, kocht ik een geluidskaart, een mixer (behringer ub2442fx) en een tijdje geleden ook de originele cubase. Daar snap nu alleen nog de ballen van, en ben nu druk bezig met het lezen van die (dikke..) manual.
Ik heb nu geen idee waar deze hobby naar toe gaat, maar dat zien we over 20 jaar wel weer. Dan zal ik vast zeggen dat het een leuke hobby was, maar meer ook niet...

Ik luister natuurlijik ook veel naar muziek. Voornamelijk trance (en varianten (zoals je hierboven wel hebt kunnen lezen) maar ook synthesize-muziek van bv. jarre vind ik geweldig om naar te luisteren, en luister ook wel naar de slaapverwekkende muziek van sky radio (voor het slapen :Z ). Van de popmuziek van deze tijd heb ik niet zoveel, vind wel dat er een aantal goede artiesten zijn op dit moment (robbie williams, coldplay), maar daar luister ik bijna alleen albums van.

Nou nu kennen jullie mij dus ook helemaal.... verwacht niet dat ik heel veel ga posten, heb niet zo heel veel verstand van synths en alles, maar dat komt vast nog wel, als ik hier nog een tijd zal blijven!
:doei:

welkom! lekker blijven pielen!

welkom kees.
blijven luisteren & leren is een goed devies. beter dan een vette platendeal verwachten binnen een half jaar, dan kom je vrijwel zeker van een koude (westfriese) kermis thuis.

succes!

Re: Hallo

Origineel geplaatst door kees-p
Nou nu kennen jullie mij dus ook helemaal.... verwacht niet dat ik heel veel ga posten, heb niet zo heel veel verstand van synths en alles, maar dat komt vast nog wel, als ik hier nog een tijd zal blijven!
:doei:
Dat verstand, dat komt vanzelf wel, als je hier een beetje rondhangt. Je wordt vanzelf meegesleurd in de de verslaving.. :)

Heej, welkom hier!
Komt wel goed met je: je hebt sowieso al veel gaver spul dan mij op die leeftijd!!

Have fun here!!

Re: Re: Hallo

Re: Re: Hallo

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dat verstand, dat komt vanzelf wel, als je hier een beetje rondhangt. Je wordt vanzelf meegesleurd in de de verslaving.. :)
Haha, ik zit al lang genoeg hier om te weten dat het erg verslavend is :). Ben al een lange tijd 'stille verslaafde' van het synthforum!:)

Hey welkom! Ik ben ook zo'n stiekeme verslaafde. Heb vaak ook niet zoveel te melden (geen verstand van zaken...ik kan wel goed doen alsof). Maar leerzaam en gezellig is het hier zeker.

Het klinkt alsof je ervoor wilt gaan, lijkt een goeie eigenschap...in mijn bescheiden mening!

;)

HO!

HO!

*D Welkom op dit forum
werk zelf ook met cubase sx
en mijn hobby is het maken van trance muziek
werk zelf heel veel met soft synts
ik kan alleen maar zeggen dat het van zelf bij jou wel komt als je er maar goed in verdiept
en veel leest bevoorbeeld op dit forum
er zijn hier zat leden die veel verstand hebben van het maken van muziek in cubase
groet padokit
:dubbel:

heee

heee

quote :

Voornamelijk trance (en varianten (zoals je hierboven wel hebt kunnen lezen)

eigenlijk heb ik dat niet gevonden en dus kunnen lezen

maar van wat voor trance muziek houd je ?
tiesto trance
of echt hypnotiserende muziek ?

ja sorry dat ik hem zo neerleeg

maar dat vroeg ik me dus af ...

voor de rest een hele nette introductie

:-)

.....heeeeere's a big WELCOME !!

Attachments

• johnny.jpg
    johnny.jpg
    36,5 KB · Bekeken: 189
heyyyyyyyyyyyyyyy welkom bij de freaks !!!
je hebt het synthvirus te pakken, het is al te laat, het laat je niet meer los!

have fun!:mega:

Jimi

Back