http://mididee.blogspot.nl

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

In mijn zoektocht naar goedkope MIDI-bestanden kwam ik deze site tegen. Met allemaal GRATIS (!!??)files van zeer recente hits tegen.
Nu weet ik natuurlijk door schade en schande dat GRATIS niet bestaat: íemand betaalt de rekening, de verworpenen der aarde, de simpelen van geest, moeder natuur of toch gewoon jijzelf (voor zover je niet in één van de genoemde categorieën past). en dat bleek ook wel: de files bestonden vooral uit een soort Jabberwocky van geluiden op waar vaag de melodie van het bedoelde nummer in door klonk.
Wat onderzoek leverde op dat deze midi-files waren verkregen (denk ik|) door het programma melodyne (ondermeer een audio->MIDI converter) los te laten op de audio-track. En dit kietelde dan weer mijn interesse. Wie weet meer van deze conversie-mogelijkheden?
Mijn vermoeden is dat die conversie niet gaat werken als je de complete track door dit programma haalt; track voor track zal beter werken. Maar wat is dan precies de verdienste van het in de benen houden van zo'n blog waar toch blijkbaar veel gebruik van wordt gemaakt?

Ik hoor weer graag.

Groeten,
Pjeut.

Mijn vermoeden is dat die conversie niet gaat werken als je de complete track door dit programma haalt; track voor track zal beter werken. Maar wat is dan precies de verdienste van het in de benen houden van zo'n blog waar toch blijkbaar veel gebruik van wordt gemaakt?
De conversie is (wellicht) rommel, maar het idee is dat je gewoon mensen krijgt die op je klikken en je advertenties zien. Een paar vervelend grote banner ads en de centen rollen met weinig moeite binnen. Als je je er voor moet registreren krijg je er gelijk mailadressen bij die je kunt spammen.

Me dunkt dat je met deze manier van oplichten je kopie van Melodyne (als die al niet ergens illegaal vandaan is geplukt) vrij snel hebt terugverdiend.

Duidelijk, niet meer heengaan dus.

Back