Duim omhoog

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

roland kuit

ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
Vanochtend kabels besteld bij Dirk Witte internet winkel.
Na betaling kreeg ik een bevestigings mail.
Maar daarna een mail dat het product niet op vooraad was.
Balen, vooral omdat je de stock vooraad on line erbij kunt zetten.
Net gebeld en vertelde dat ik ze zondag nodig heb.
Ik kon zonder probleem m'n geld terug krijgen of, een 3x duurdere kabels krijgen zonder bijbetaling. Het werd het laatste.
Daarom duim omhoog voor Dirk Witte internet shop!

Dat kunnen ze ook makkelijk doen met die marges die ze normaal hanteren :D

Dat kunnen ze ook makkelijk doen met die marges die ze normaal hanteren :D

:okdan:
en dat je zonder probleem je geld kan terugkrijgen als zij niet kunnen leveren lijkt me ook niet meer dan normaal.

Lezen jullie, Leo, nap, maar voor de helft of zo?

de helft? meestal niet eens.

maar als je in een webshop zonder probleem dingen kunt bestellen en betalen die niet op voorraad zijn, zonder dat je daarvan (voor betaling) wordt verwittigd, vind ik dat een vervelende of op zijn minst klantonvriendelijke manier van orders binnenhalen.
de order is binnen en nu gaan wij nog even zorgen dat we ook kunnen leveren. dat is niet van deze tijd, tenzij je te maken hebt met zo'n zzp-dozenschuiver met laptop op zijn knietjes.

dat je dus je geld terug kan krijgen lijkt me niet meer dan het begin van de doodnormaalste zaak.
en hoewel ik de prijzen van dirk witte niet meer zo goed ken, zijn kabels en dergelijke vaak overpriced om de nauwere marges op de meer bekende, benoembare en grotere artikelen waarbij men tegenwoordig niet ontkomt aan straffe prijsconcurrentie, goed te maken.
de duurdere kabels voor hetzelfde geld zijn dus het audio-equivalent van de sigaar uit eigen doos. dat was dacht ik de Nap-insteek en die kon ik wel waarderen.

dus, even snel snel gelezen en commentaar gegeven.
en, heb ik iets gemist?

Het klopt dat ik wel even zat te balen.
En even verder kijkend bij Bax, alle kabels etc,
vond ik dat ze echt moeite deden en mij een mooie deal gaven.
Ze hadden ook gewoon alleen mn geld terug kunnen geven zonder ' mee te denken '.

Het is standaard een bende bij DW, ook op de website. Dat is vrees ik de moraal van het verhaal. En altijd weer die paniek en uiterst vriendelijke medewerkers. Maar de bende lost niet op. Die lijkt alleen maar erger te worden door de jaren. Dus dan is het onder de streep toch echt(wat mij betreft dan) de duim dik omlaag.

Ook omdat bij de royale oplossing die de medewerker op persoonlijke titel bied de uitvoering regelmatig net zo'n bende is. Oftewel, ik wacht nog op een aantal van hun "gulle" oplossingen, en ik vrees tevergeefs.

Na een decennium-overschijdende detailhandel-carriere in de binnenstad van het fraaie amsterdam kan ik dit soort winkels gewoon erg slecht aan. Niet zo tragisch als bv Slager Bosse op de Wittenburgergracht, die weigert te stoppen met roken op de werkvloer, maar wel echt qua kwaliteit dik onder de maat. Handeltjes, zo voelt het. De baas heeft weer ergens een zak dingetjes opgedist uit China, de werkstudent mag deze uitserveren aan de klandizie maar zit qua gedachten meer bij zn nachtdienst als glazenophaler in Paradiso. En oh ja, kut, kan iemand de website nog aanpassen? Want die kabeltjes heb ik net verkocht!

Na een decennium-overschijdende detailhandel-carriere in de binnenstad van het fraaie amsterdam kan ik dit soort winkels gewoon erg slecht aan. Niet zo tragisch als bv Slager Bosse op de Wittenburgergracht, die weigert te stoppen met roken op de werkvloer, maar wel echt qua kwaliteit dik onder de maat. Handeltjes, zo voelt het. De baas heeft weer ergens een zak dingetjes opgedist uit China, de werkstudent mag deze uitserveren aan de klandizie maar zit qua gedachten meer bij zn nachtdienst als glazenophaler in Paradiso. En oh ja, kut, kan iemand de website nog aanpassen? Want die kabeltjes heb ik net verkocht!

Maar je komt uit Amsterdam, dan moet dit toch allemaal wel bekend voorkomen? :D
Ik ben niet anders gewend daar.

Nee hoor, ontzettend veel echt fantastische winkels hier in de binnenstad. Al is het qua muziekwinkels idd armoe. Wie weet is de komst van Bax wel een positieve verrassing?

Niet zo tragisch als bv Slager Bosse op de Wittenburgergracht, die weigert te stoppen met roken op de werkvloer
Wel, dan heb ik goed nieuws voor je, want Slager Bosse is vertrokken en het pand staat te huur.

Moest altijd erg lachen om zijn eeuwige uithangbord waarop een aanbieding met rookworst stond vermeldt. Te smerig. Echt vriendelijk was hij ook niet. Maar moet nu dus wel op zoek naar een nieuwe grap als ik in die buurt loop met m'n vriendin, de rookworst was gegarandeerd een badum tssh-moment.

Rookworst lekker! Maar dan die van van der Zon in Leiden. :P

anyway, we dwalen af.. :D

Nou, qua onderwerp is het toch ook wel detailhandel in de hoofdstad. En dat het tragisch is dat dit soort oude relikwieën als Dijkman en Dirk Witte niet met hun tijd meegaan en nergens proberen het hogere niveau van produkten en service te bieden die past bij het nieuwe Amsterdam. De ossehaas en puntjes zijn er ook uit bij het eetcafe, er wordt normaal bier geschonken, platenzaken staan internationaal hoog aangeschreven, kleding en sneakers gaan de wereld rond maar een Schneidersladen lijkt echt nog een millenium ver weg helaas. En dat terwijl er toch echt een heel erg levende scene is qua synths bands en modulars.

Laten we hopen dat er iemand wakker wordt met een beetje ondernemerszin EN verstand van zaken, met het hart op de goede plek. En een beetje een betaalbare lokatie :D

Lezen jullie, Leo, nap, maar voor de helft of zo?

De smiley betekent dat je het niet al te serieus moet nemen he ;) Natuurlijk is dit een nette oplossing, maar mijn ervaring met Dirk Witte is wel een beetje hetzelfde als meer posters hier hebben; rotzooiwinkel, flink aan de prijs en niet echt 'on the cutting edge of retail' als we het zo mogen noemen*. En ik vind het niet zo heel bijzonder of een draad waard dat ze een wat duurdere kabel aanbieden nadat ze je geld al hebben gepakt voor iets dat ze dus niet kunnen leveren.

*Moet er wel bij zeggen dat dat al verschrikkelijk lang geleden is. Heb ooit mijn eerste synth, een CS1x, daar gekocht :luv:

Is Dijkman niet om de hoek voor jou, Roland?

:duivels::duivels::duivels:

edit: Ah nee, nu verwar ik je met een ander forumlid, excuus! Qua voorraad is Dijkman wel wat beter, maar daar zijn de medewerkers weer een echte uitdaging. Verwacht vooral geen vriendelijke ontvangst :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back