MEZ - Brainbutter Mix (IDM / Braindance / Glitch)

SV

Stamgast
Ha mensen,

Een tijdje geleden heb ik een mix gemaakt van allerlei experimentele tracks die ik in de afgelopen 10 jaar heb gemaakt. Het is een mix waarin eigenlijk alles waardoor ik in de loop der jaren ben beinvloed voorbij komt. Denk aan Clark, Aphex, Squarepusher, Autechre, Tim Exile, Kettel, Plaid etc. Er zit ook 1 bootleg / remix in van Plaid - Eyen.

Normaal maak ik onder mn Klinq alias techno, maar onder mn Mez alias vind ik dit soort spul ook tof om te maken. T zal vast niet voor iedereen zijn, maar voor degenen die van dit soort spul houden hoor ik graag je mening :)

https://soundcloud.com/klinqlive/mez-brain-butter-mix-idm-braindance

Cheers!

Klinq? Ben je er nog? Ik wil ook wel even zo'n download :). Voor het tracks forum naar mijn smaak namelijk iets aan de lange kant. Maar tijdens het skippen hoor ik wel dingen waar ik heel blij van word.

Ha mensen, was even afwezig (festival)

Maar thanks voor de reacties, ik heb zojuist de download weer op enabled gezet.
Dus ik zou zeggen; hark m binnen :)

En mochten jullie dan nog comments / feedback hebben (ook mbt de flow bv) dan hoor ik het uiteraard graag :)

Ik zit niet in de studio en heb niet alles beluisterd, maar het stuk rond 12'40 bijvoorbeeld vind ik echt goed.

Rond 54' vind ik erg prettig.

Rond 45' vind ik het dan weer echt goed worden.

Stuk rond 23'20 bijvoorbeeld vind ik maar niets, te hectisch, klanken passen niet echt goed bij elkaar.

Ik zit niet in de studio en heb niet alles beluisterd, maar het stuk rond 12'40 bijvoorbeeld vind ik echt goed.

Rond 54' vind ik erg prettig.

Rond 45' vind ik het dan weer echt goed worden.

Stuk rond 23'20 bijvoorbeeld vind ik maar niets, te hectisch, klanken passen niet echt goed bij elkaar.

Thanks voor je feedback! Begrijp zeker dat sommige stukken wat te hectisch / chaotisch kunnen overkomen :)
Ik hou er zelf wel van als dingen op t randje liggen van vals / detuned.

Tof spul bij jou op de cloud trouwens! Je hebt er een volger bij ;)

Ik heb het nog niet helemaal kunnen beluisteren maar tot nu toe zwaar onder de indruk. Je invloeden zitten ook wel in mijn straatje, en Eyen is een van mn favoriete nummers (van Plaid)..
:okdan:

Heb ook nog wat zitten luisteren en zitten toch echt wel knappe stukken in. Respect!
Rond 13'30' bv vind ik toch echt wel goed, prachtige drums (hoe zijn deze gemaakt?) en mooie, zachte maar dwingende strijkers op de achtergrond. Sfeervol!

Ik heb het nog niet helemaal kunnen beluisteren maar tot nu toe zwaar onder de indruk. Je invloeden zitten ook wel in mijn straatje, en Eyen is een van mn favoriete nummers (van Plaid)..
:okdan:

Thanks, tof om te horen! Plaid - Eyen is wat mij betreft hun beste track ja :halleluja
De sfeer, melodie en progressie in die track is gewoon subliem.

@Big Impact Sound: De drums die rond 12:00 minuten beginnen zijn gemaakt in Reason 2.5 met een Redrum device. Het is echter al zolang geleden (meer dan 10 jaar geleden) dat ik die track heb gemaakt dat ik verder niet echt de details weet van hoe ik te werk ben gegaan. Volgens mij heb ik allerlei akoestische drums bij elkaar gezocht en ben daarmee patronen gaan maken en editten.

Thanks voor de feedback lui!

Back