• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Yamaha RM1x opnieuw te koop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ButtonPusher

Stamgast
Yamaha RM1x te koop voor 320€.

Eerlijkheid is een schone deugd:

De OS versie is 1.12, niet de laatste (1.13). Hierdoor kan je problemen hebben als je de RM1x als hardware sequencer voor externe apparaten gebruikt. Voor standalone of MIDI gebruik is hij tiptop.

front.jpg

Je kan wel de OS versie upgraden, dit zou gratis moeten zijn maar toen ik informeerde zouden er al 30€ verzendingskosten zijn. Ik heb nog de originele verkoopbon.

Groeten,

Peter

Heb pas een 2ehandste rm1x gekocht met O.S. 1.12 kun je ook prima externe hardware mee sequencen hoor!

The only difference in the latest ROM that I am aware of is that a reset command is not sent from the midi out when the stop or rewind buttons are pressed on the RM. This is helpful if you are using external midi gear but can also be avoided by having the voice of the channel the outboard gear is on set to anything except "phrase".

Druid

Bedankt voor de info Druid, ikzelf heb hem nooit daarvoor gebruikt.
Een forumlid wilde hem kopen maar de verkoop was afgesprongen door de OS versie, daarom heb ik het vermeld.

ik wil het ff voor de verkoper opnemen..ikzelf gebruik mijn RM1x ook veel als sequencer voor hardware..en het Os 1.12... geen enkel probleem zolang je ff zorgt dat je geen "phrases" in je tracks hebt staan.....die zorgen ervoor dat ie bij een stop commando de patch weer "goed" zet..... is ook niet echt een bug maar meer een design-beslissing van yammie....

Is een mooi prijsje, mijn neefje heeft er net een gekocht voor 325 euro, opzich ook goed maar ze mochten hem wel even schoonmaken voordat de ze hem verkochte, ik persoonlijk had hem daarom niet meer gekocht.

O ja nog even een vraagje heb even vluchtig naar die groove gekeken maar volgens mijn deden die witte keyboard knopjes het niet goed, want je moet er best hard op drukken, komt dit door te weinig attack of een opkomende patch,
Of omdat die gewoon te vuil is van binnen, kan ik me wel voorstellen als je ziet hoe vuil die is,

Als dat het geval is, kun je die dan "even" openschroeven en dan eventjes een grote schoonmaak toepassen,

Of werkt dit toch niet en moet je een nieuw keyboardpad kopen,

Alvast bedankt!

Dat je de knoppen vrij hard in moet drukken vond ik in het begin ook vreemd, ze doen pas wat als ze helemaal ingedrukt zijn.

Al mijn knoppen moet ik evenhard in drukken dus denk ik dat het normaal is...

Druid

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Is een mooi prijsje, mijn neefje heeft er net een gekocht voor 325 euro,

Denk ik ook, heb hem onlangs nog voor 800€ nieuw zien staan !

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
O ja nog even een vraagje heb even vluchtig naar die groove gekeken maar volgens mijn deden die witte keyboard knopjes het niet goed, want je moet er best hard op drukken, komt dit door te weinig attack of een opkomende patch,
Of omdat die gewoon te vuil is van binnen, kan ik me wel voorstellen als je ziet hoe vuil die is,

Als dat het geval is, kun je die dan "even" openschroeven en dan eventjes een grote schoonmaak toepassen,
[/B]

Sorry ik kan je niet helpen, Mijn RM1x is niet vuil of versleten en heb hem ook nooit opengeschroefd :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back