Dikke blunts roken

Die sax-melodielijn vind ik een beetje teveel van het goeie (met name dan de uitlopers). Verder :okdan:

Ik hou niet zo van sax, maar vind hem hier prima te doen. :halleluja

Ik vind het iets te stoere- en puberale swekkermuziek.. doet mij meer aan de geur van Breezers denken (ookal weet ik niet hoe dat ruikt) dan aan een dikke blunt.

Verder kan je wel horen dat je kwaliteiten hebt als producer, je mist alleen klasse en stijl ;)

mnmgp-swekkers-11.jpg

Laatst gewijzigd:
Thanks!!

@fatclap, Het heeft niets met pubers of breezers te maken. ( ik ben inmiddels ook alweer 26 trouwens:D )Dat het swag heeft gebeurd gewoon vanzelf;) De sound is geinspireerd op de jaren 90 rap scene uit het zuiden van USA waar ze veel gebruik maakten van duivelse symboliek etc. Ik ben geen satanist oid maar ik vind het interessant en tof in muziek(in metaforen bijvoorbeeld).

Subtiel vetklep :dubbel:

Ik begrijp niets van bovenstaand commentaar over pubers en breezers, iemand is te lang niet buiten geweest denk ik. Gewoon zeer relaxede muziek, jij snapt het. Ook de sax past goed bij het geheel, niets op aan te merken.

Supersmotsige beat, beetje old beetje new grote JAahh
verfrissend!
Die sax mag wat mij betreft ook weg of zachter, om toch iets om te zeiken
eh vinden

Ik begrijp niets van bovenstaand commentaar over pubers en breezers, iemand is te lang niet buiten geweest denk ik. Gewoon zeer relaxede muziek, jij snapt het. Ook de sax past goed bij het geheel, niets op aan te merken.

Dat jij het prachtig vindt zegt verder niets over mij hoor.. smaken verschillen gewoon.

Maar sorry voor de onsubtiliteit.
Ik schreef op dat moment gewoon wat in me opkwam.
Verder 'no pun intended'.

Dat jij het prachtig vindt zegt verder niets over mij hoor.. smaken verschillen gewoon.

Maar sorry voor de onsubtiliteit.
Ik schreef op dat moment gewoon wat in me opkwam.
Verder 'no pun intended'.

O geen probleem hoor. Het kan dat jij dat gevoel erbij krijgt, maar als ik aan breezer drinkende tieners denk, dan hoort daar Afrojack achtige muziek bij. ShyftE's track is meer om rustig een blunt bij te roken zoals hij zelf al aangeeft.

Klnkt lekker op de subwoofer denk ik... Ik heb alleen geen subwoofer maar die bass boom't lekker.. :okdan:

Het stijltje is wel vrij generiek: Lage subbas, die 32th hi hatjes enzo, maar dat is het stijltje nu eenmaal - southern hiphop is het toch?. Doet me een beetje denken aan dubstep dat zo werd uitgemolken omdat al die plaatjes hetzelfde klonken.

Ik ben zelf groot boom bap fan. Maar daar kan je natuurlijk over beginnen dat het allemaal hetzelfde klinkt: gesampelde souldrum hits, soul sampletje er overheen, puchlines scratches in't refreintje..

Maar je sound klinkt profi...

Laatst gewijzigd:
@Fatclap, ga je roestige 'humor' ergens anders uiten graag! Ik weet nog dat ik een paar maanden een discussie met je had waar je ook geen zinnig woord had te zeggen.
Ik heb niks te maken met heel die nike petjes generatie. Toevallig draag ik op die foto een wit petje en een Ralph Lauren jas(die de meeste van dat soort kids niet eens kunnen betalen :okdan:) Maar deze foto is geinspireerd op blanke amerikaanse rappers met lange haren en heeft nog meer met gothics te maken dan wat jij zegt.. maargoed genoeg.. :P

@Furious5, Ik heb ook veel boombap gemaakt. Sterker een paar jaar geleden had ik een hekel aan deze stijl ritmes. Maar nu zie ik het anders. Het is eigenlijk hetzelfde als boombap alleen de ritmes zijn complexer. Atthans, als de beatmaker het op dezelfde wijze benaderd(Samplen, oude samplers, turntables etc). Wat ik er leuk aan vind is dat je dieper kan gaan dan reguliere hiphop. Wat ik jammer vind is dat het altijd meteen met bepaalde dingen verbonden word terwijl dat voor iedereen heel anders kan zijn!

lekker hoor.

over comments die gaan over dat je het niets vind omdat het je smaak niet is:
hou je bek dan.

mensen posten tracks omdat ze enthousiast zijn over wat ze hebben gemaakt, en feedback willen waar de verbeterpunten liggen. En om te kijken of ze op het goede spoor zitten.

je mening geven is geen feedback geven.
feedback geven is luisteren naar wat de track op zichzelf is. In dit geval een trap ding.
Ga dan niet zeggen: ik hou niet van trap.
feedback geven is tips geven hoe deze track nog beter wordt. Waar kan de mix verbeterd worden?
Waar begint ie saai te worden? Is het hoofd-idee wel goed?

Wat dat betreft:
De mix is al tight. Denk wel dat ie nog zwaarder kan worden. meer bass of thumb heavy
Vind die piano sample een fijne afwisseling aan het eind. Misschien wel statisch?
Misschien een patroon dat langer is dan 1 maat en met delays ofzo zorgen dat het een 2 of 4 bar pattern wordt?

Als je een patroon hebt van 1 maat kan de herhaling vervelen.
Maar als je met wat variaties er een 4 maten patroon van maakt kan je em langer door laten spelen
16 x 1 maat of
4 x 4 maten. structuur ding dus.

Wat mij interesant lijkt is als je er iets obscuurs mee doet. Een dikke flanger op de master bus opeens.

overall een heel goede beat. die sax zou ik voor de helft doen, niet die uithalen. en dan flink wat delay erop.
nu voelt het als een stock-sample. Hij kan meer embedden zeg maar.

heb je feedback op deze feedback?

Nice! Meer bass is inderdaad iets wat wel nice zou zijn. Ik ben zelf altijd te bang dat ik té laag ga zitten waardoor het te heftig gaat resoneren in ruimtes. De piano sample is inderdaad super simpel. Hij loopt zelfs al vanaf het begin mee alleen naar het eind toe pitcht hij omhoog. Dat idee van die flanger is een toffe ja, laatst had iemand een track van mij geremixt waar dat dus gebeurde. Dat klonk idd cool. Over die sax, dat is geen stock sample maar een 'romantische saxofoon plaat' door een high pass filter heen gehaald. Ik zelf vind de lange uithalen juist wel lekker maar dat komt misschien ook omdat ik jazz/ blues etc ook tof vind.( ik weet dat veel mensen dit afschuwelijk vinden:D). Bedankt voor de waardevolle feedback!

lekker hoor.

over comments die gaan over dat je het niets vind omdat het je smaak niet is:
hou je bek dan.

mensen posten tracks omdat ze enthousiast zijn over wat ze hebben gemaakt, en feedback willen waar de verbeterpunten liggen. En om te kijken of ze op het goede spoor zitten.

je mening geven is geen feedback geven.
feedback geven is luisteren naar wat de track op zichzelf is. In dit geval een trap ding.
Ga dan niet zeggen: ik hou niet van trap.
feedback geven is tips geven hoe deze track nog beter wordt. Waar kan de mix verbeterd worden?
Waar begint ie saai te worden? Is het hoofd-idee wel goed?

Wat dat betreft:
De mix is al tight. Denk wel dat ie nog zwaarder kan worden. meer bass of thumb heavy
Vind die piano sample een fijne afwisseling aan het eind. Misschien wel statisch?
Misschien een patroon dat langer is dan 1 maat en met delays ofzo zorgen dat het een 2 of 4 bar pattern wordt?

Als je een patroon hebt van 1 maat kan de herhaling vervelen.
Maar als je met wat variaties er een 4 maten patroon van maakt kan je em langer door laten spelen
16 x 1 maat of
4 x 4 maten. structuur ding dus.

Wat mij interesant lijkt is als je er iets obscuurs mee doet. Een dikke flanger op de master bus opeens.

overall een heel goede beat. die sax zou ik voor de helft doen, niet die uithalen. en dan flink wat delay erop.

heb je feedback op deze feedback?

Dan moet de TS ook om opbouwende kritiek vragen ipv 'Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!'

Want dan krijg je gewoon een mening van gayfap. Jwt!

. die sax zou ik voor de helft doen, niet die uithalen. en dan flink wat delay erop.

Dit dus... (voor als ik het niet helder beschreven heb)

Back