Roland W30 system disk

thingsgoboom

Nieuwkomer
De W30 die ik heb gekocht en gisteren is geleverd is gekomen zonder een system disk, en verkoper heeft die niet meer.
Heeft er iemand hier een over of een kopie?

Zou ik heel blij mee zijn!

Hoi,
Als je mij een privébericht stuurt met je emailadres dan krijg je mijn dropboxlink voor w30 floppies.

Dank VL7! Punt is echter dat ik de floppy nodig heb, ik heb hier geen computers meer staan met een floppy drive.

stuur hem een floppie op en hij kan hem op z'n w30 kopieeren

Misschien handig als je een computer koopt met een floppydrive,
staan soms ook gratis computers op marktplaats :)

Dank voor de reacties, ik ga de W30 in zijn geheel terug sturen, zitten nog wat foutjes in.

Die van mij staat in de stalling, anders had ik je de floppy wel even gekopieerd, kleine moeite
Hd floppy had ook gekund ipv dd ( dankzij plakbandtruuk, nooit problemen mee gehad)

Ik gebruik ook vaak HD floppys in machines waar DD floppys in moeten.
Daar ben ik ook tevreden mee.

Wat ik echter wel eens gelezen heb is dat HD floppy's een andere dichtheid zouden hebben die ervoor zorgt dat de floppy's minder lang goed blijven.
Of dit echt zo is weet ik niet, daarom pleur ik deze info hier maar neer...;)

Hoe lang gaan officieel ( alle) floppies en andere magneetdragers mee tgv het aardmagnetisch veld ?
Was het niet iets van 25 jaar ?
Heb tot nu toe met beide ( hd en dd) nig geen problemen gehad ( afkloppen) , maar opnieuwe copieeren en overschrijven ( vrij eenvoudig maar wel tijdverdlindend in de w30) van de meest favorieten disks is wel handig eens in de 10 jaar of zo

Matthew de W30 ziet er niet heel fantastisch uit, volgens mij is er flink mee getourd. Heb hem even open gehaald en iemand heeft echt een haastklus gehad om hem weer dicht te schroeven, hij zag er wel goed uit van binnen en de test doet ie ook goed (F1 en F2 en dan opstarten) Alleen zonder system disk weet ik niet of hij werkt en of hij goed werkt. Hij werd opgestuurd en beter omschreven in advertentie dan hoe hij was, bedrijf heeft al toegezegd dat er ook nog compensatie mijn kant op kan komen dus kan zijn dat ik hem hou. Dan die system disk nog want ik heb hier geen floppydrives in de studio, dus ergens een system disk vinden...

Het is super eenvoudig om een opstart disk te maken voor
de Roland W30, maar het lijkt erop dat het een 5 jarenplan gaat worden :D

Is ie niet teruggestuurd ?

Nope, met verkoper veel lagere prijs afgesproken, dat is me het risico wel waard. Ga ik me nu maar eens verdiepen in het maken van zo'n system disk. Heb nog een veel oude S50 samples, die wil ik gebruiken in dat ding.

Ik meen dat ik ze wel gewoon in m'n S330 kan laden dus dan zou de W30 ook moeten lukken

Lijkt me nog steeds een erg gaaf ding zo'n W30! Even een filmpje van de ex W30 van Liam Howlett dan maar :peukie:

Zit een convertfuntie op voor s50 ( s50 heeft wat minder patches bv)
S550 en s330 leest hij gewoon zo

Helaas geen aansluiting voor een monitor, aan de andere kant wel mogelijkheid
voor Scsi :)

Back